Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

QR kód známe, ale příliš ho nepoužíváme

Když se řekne QR kód, převážná většina internetové populace (80 procent) tuší, o čem je řeč. Podle obrázku jej pozná dokonce devět z deseti lidí. Celkově větší povědomí mají o QR kódu muži než ženy a střední generace (30 až 44 let).

Jedna věc je vysoká znalost QR kódů, druhá věc je ale jejich menší praktické využívání. Z těch, kteří QR kódy znají, je polovina v praxi nikdy nevyzkoušela. Dva z deseti je v minulosti vyzkoušeli, ale přestali je používat. Jen jedna třetina je v praxi alespoň někdy využije. Muži jsou ve využívání QR kódů o něco aktivnější než ženy.

Největší omezení v použití QR kódů spočívá na jedné straně v nedostatečné vybavenosti mobilního telefonu; lidem buď chybí aplikace na čtení QR kódů, nebo nemají dostatečně „chytrý“ telefon.

Reklama
ČEZ

Na straně druhé je to neznalost funkčnosti kódu nebo prostě nezájem o QR kódy jako takové.

A k čemu QR kódy obvykle slouží? Těm, kteří je používají, QR kódy nejčastěji zprostředkovávají další informace (67 procent), ať už na internetu nebo o výrobcích v obchodech či z informačních tabulí. Ostatní služby jsou využívány již méně často. QR kódem alespoň občas platí 2/5 jeho uživatelů a podobně je to se zjišťováním GPS souřadnic. Nejméně je QR kód využíván v rámci soutěží či získávání slevových kuponů (35 procent alespoň občas).

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Více informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)