Značku HUDYsport založil před 27 lety horolezec a sportovec Jindřich Hudeček. Z malého obchodu s lezeckým vybavením je dnes síť specializovaných prodejen po celé republice, která je v lezecké komunitě dobře známá a oblíbená. To dokazují četná ocenění zákaznické spokojenosti, která HUDYsport získává.
Značka se rozhodla svou cílovou skupinu horolezců rozšířit a najít na internetu nové zákazníky, kteří milují outdoor a hledají pro svou zálibu kvalitní vybavení. „Touha po jedinečných zážitcích v přírodě je stále silnější a v reakci na tuto motivaci vstupují na trh s outdoorovým vybavením noví hráči. Udržet pozici jedničky na tomto trhu vyžaduje mnoho energie a invence,“ vysvětluje Ondřej Johanovský, ředitel marketingu HUDYsportu. Jednou z inovací měla být jasně definovaná digitální strategie, která by umožnila naplno rozvinout on-line marketing a dosahovat lepších výsledků v oblasti e-commerce.
Strategie rozhodovacího cyklu
Prodejce outdoorového oblečení vyhlásil tendr a v něm si vybral brněnskou agenturu Better Marketing. „Hledali jsme agenturu se silným strategickým uvažováním, dobrým klientským servisem a na výsledky orientovaným přístupem,“ popisuje kritéria výběrového řízení marketingový šéf HUDYsportu Marek Mráz.
„Od HUDYsportu jsme dostali velmi podrobně zpracované zadání. Měli za sebou kus práce hlavně v oblasti výkonnostního marketingu. Chtěli však partnera, který by jim navrhl dlouhodobé, strategické řešení,“ říká managing director Better Marketingu Stanislav Pluháček, který se na návrhu strategií pro HUDYsport podílel od začátku spolupráce. „Strategie, kterou jsme navrhli, zohledňuje všechny fáze rozhodovacího cyklu zákazníka a pracuje i s ROPO efektem (research on-line, purchase off-line), který má přilákat lidi do kamenných prodejen.“
Přicházejí persony
„Naším prvním úkolem bylo podívat se na PPC kampaně. Ty jsme přetvořili tak, aby fungovaly na maximum, a dál je spravujeme. Za období červen-září přilákal e-shop HUDYsportu o 34 procent více návštěvníků,“ popisuje Marek Klekner, manažer projektu z agentury Better Marketing. „Klientovy tržby placených kampaní vzrostly o 53 procent oproti stejnému období v minulém roce,“ dodává.
„Klademe důraz na to, aby všechny kampaně byly zacílené na persony čili typy zákazníků HUDYsportu. Cílem je přiblížit HUDY nejen horolezcům. Vytvořili jsme dlouhodobé kampaně, klient předtím pracoval jen s krátkodobými kampaněmi na různé akce,“ vysvětluje PPC specialista Jakub Kocourek.
Lepší obsah na sociálu
Specialisté z Betteru však u placených kampaní neskončili: navrhli rozvoj analytiky a připravili obsahovou strategii pro blog a sociální sítě. Better Marketing je k dispozici také formou konzultací pro vytváření obsahu na sociální sítě.
„Komunikujeme spolu nad publikačními plány a klient se s námi pravidelně radí o tématech, která má v plánu zveřejňovat. Radíme mu, jak oslovit i jinou cílovou skupinu než jen aktivní sportovce, přičemž přízeň horolezců samozřejmě nechce ztratit. Z hlediska obsahu je to zajímavá výzva,“ říká Lenka Tkáčová, specialistka na sociální sítě.
Vzájemně se jistíme
Podle agentury za úspěšnou spoluprací stojí především férový vztah s klientem. Better Marketing si na něm zakládá. „HUDYsport jsme zaujali především poctivým přístupem. Nedávali jsme nerealistické sliby a otevřeně jsme upozornili na nedostatky, které mohou výsledky ovlivnit. Potřebovali jsme si vybudovat vzájemnou důvěru,“ popisuje Klekner.
Specialisté z brněnské agentury jsou při práci motivovaní přinášet klientovi co nejlepší výsledky. Jejich odměna je založená na success fee modelu, tedy odměně podle hodnoty odvedené práce: „Model jsme definovali na základě debaty s HUDY tak, aby dával smysl oběma stranám,“ dodává Klekner.
Vztah s agenturou považuje Marek Mráz z HUDYsportu za úspěšný: „Better nás nezahlcuje zástupnými argumenty, ale předkládá jasné strategické dokumenty, přehledné reporty a dosahuje velmi dobrých výsledků.“ Spolupráce podle něj umožnila společnosti produkovat daleko lépe zacílené a optimalizované kampaně.
„Náš vztah s klientem v mnohém připomíná lezení na skály. Víme, že si můžeme stoprocentně důvěřovat, a vzájemně se jistíme,“ říká Stanislav Pluháček z Betteru.
99% spokojenost zákazníků
Také HUDYsport říká, že je pro něj férovost základním pilířem – nejen ve vztahu s agenturou, ale především směrem k zákazníkům. Společnost nedávno získala ocenění Fair Play za zákaznickou zkušenost, na portálu Heureka dosahuje 99% spokojenosti zákazníků. V budoucnu si chce svou pozici udržet, nadále pracovat na svém růstu a zkvalitňování služeb.
Máte zajímavou case study? Pošlete ji na [email protected].