Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nové logo Odkolku vypadá moderněji, přesto má zdůraznit návrat k historii

Jednodušší, čistší a údernější. Takové má být podle Petra Mlíky, marketingového ředitele největších tuzemských pekáren United Bakeries, nové logo značky Odkolek. Ta se má taky stát hlavní značkou firmy, ostatní brandy – včetně vedoucí Delty – firma utlumí.

Hlavní příčinou je změna majoritního vlastníka UB: začátkem roku se jím stala lucemburská firma Moulins de Kleinbettingen. „Vzhledem k plánovanému posílení a rozšíření už nechceme, aby byl Odkolek vnímán jen jako malá pekárna Fr. Odkolek. Potřebujeme silnou značku,“ vysvětluje Mlíka.

Dosavadní logo bylo díky zkratce křestního jména zakladatele pekárny Františka Serafína Odkolka „příliš personalizované“. Při změně tak došlo k odstranění této zkratky i horní linky nad nápisem. Do té spodní naopak přibylo „Od roku 1850“. Upraven byl i font, který teď svým stylem odpovídá nápisům na prvorepublikových pekárnách Odkolek.

Reklama
ČEZ

V jednoduchosti je krása

Logo i obaly navrhla agentura Cocoon. Nové logo bude postupně podpořeno komunikací s hlavním sloganem „Není chleba jako chleba“. „Zákazníci za naším zbožím chodí do obchodů prakticky denně. Díky tomu se o rebrandingu dozvědí relativně rychle a pro nás levně,“ uvažuje Mlíka s tím, že firma chce spolu se změnou vizuální identity víc komunikovat historii značky.

Karel Rozboud, ředitel agentury Studio Future, ovšem jako „tradiční“ vidí spíš dosavadní logo. „Musím říct, že se mi líbilo. Se zkratkou křestního jména působilo ‚starobyle‘, takže dle mého názoru už provedení navozovalo dojem, že se jedná o firmu s tradicí,“ hodnotí změnu Rozboud. Současně ale oceňuje, že „v jednoduchosti nového loga je krása“.

Osekané portfolio značek

V roce 2007, kdy společnost United Bakeries vznikla, se hlavní značkou firmy stala Delta, která zastřešovala výrobky pro masový trh. Odkolek představoval řemeslné, tradičnější výrobky. Delta tak značku Odkolek co do prodejů „převálcovala“.

Vedení United Bakeries má v plánu snížení počtu značek, které kromě Odkolku a Delty představují ještě Toasttip a Cerea. Tousttip má být v „blízké budoucnosti“ pohlcen Odkolkem, zánik časem čeká i Deltu.

„Na to ale musíme zákazníky připravit. Ujistit je, že jim Odkolek nabídne ve všech ohledech stejnou kvalitu, na kterou jsou zvyklí,“ říká Mlíka. „Aby došlo k nahrazení značky bez ztráty zákazníků, tak přechodné období může trvat třeba dva roky.“ Značka Cerea se změní, ale má na trhu jako subbrand Odkolku zůstat.

Staré logo (nahoře) bylo nahrazeno novým (dole), které je na obalech dominantní a zdůrazňuje rok založení pekárny Odkolek.
Foto: United Bakeries

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)