Nielsen představil nové měření

Až 47 procent zobrazení reklam vaše cílová skupina nikdy nespatří,“ zaznělo na tuzemské prezentaci produktu Digital Ad Ratings (DAR) od americké společnosti Nielsen. Nástroj, který byl poprvé spuštěn v USA v roce 2011, od října oficiálně vstupuje na český trh. Nabízí přehled o výkonu a zásahu on-line reklamy napříč všemi zařízeními, která uživatel používá, ať už se jedná o stolní počítač, tablet nebo mobilní telefon.

„Cílem je měřit lidi, samotné uživatele internetu, ne jen jejich zařízení. A to napříč různými obrazovkami i reklamními platformami,“ dodal Tomáš Hynčica, ředitel pro obchod a výzkum dceřiné společnosti Nielsen Admosphere.

Řešení, které Nielsen DAR přináší, má přispět k detailnější a transparentnější analýze on-line kampaní. Nástroj kombinuje data společnosti Nielsen s agregovanými a anonymními sociodemografickými informacemi, které respektují pravidla ochrany osobních údajů. Pro český trh jsou to data z Facebooku.

DAR je určen pro zadavatele, mediální agentury nebo internetová média. Právě média mohou díky němu prokázat schopnost zasáhnout svým inzertním prostorem cílové skupiny.

Uvidíte pohlaví a věk

Zadavatelé budou mít v nástroji DAR do druhého dne k dispozici report výkonu reklamní kampaně pojatý ve standardních mediálních metrikách, jako jsou dosah, frekvence, GRP a imprese neboli počet zobrazení.

„Existují nástroje, které nabízí podobné funkce jako DAR, ale ne jako celek, spíše různé jeho součásti,“ hodnotí novinku Ondřej Kotouč, vedoucí analytiky z mediální agentury Omnicom Media Group.

Nástroj také umožňuje vyhodnocovat zobrazení reklam podle základních demografických parametrů. „Tento produkt nabízí měření zásahu podle pohlaví a věku, nicméně takové cílení je v současnosti spíše na ústupu. Současným trendem je cílení na zájmy nebo nákupní chování,“ podotýká Ondřej Kotouč.

Cena za použití nástroje DAR se odvíjí od počtu impresí. Firma Nielsen zveřejnila přibližný ceník. Vyhodnocení malé kampaně (což znamená méně než pět milionů zobrazení), vyjde na 22 tisíc korun. Kampaň do deseti milionů zobrazení bude stát asi 30 tisíc korun. Za velké kampaně, tedy ty nad 20 milionů zobrazení, zaplatí zadavatel asi korunu za tisíc zobrazení.

Nástroj Digital Ad Ratings (DAR) pozná díky datům třetích stran, zda uživatel už jinde vaši reklamu viděl. Bude v budoucnu stačit k identifikaci jen obličej?
Foto: Shutterstock

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345