Momentum a McCann nejúspěšnější v Effie

Aktivační agentura Momentum a její mateřská McCann Prague se staly nejúspěšnějšími subjekty letošního ročníku soutěže Effie, která hodnotí efektivitu komerční komunikace.

Momentum v soutěži, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), získala jedno zlaté, tři stříbrné a jedno bronzové ocenění. Zástupci McCannu si ze slavnostního večera – konaného už tradičně v sále kina Lucerna – odnesli dvě zlata a po jednom stříbru a bronzu. Na pomyslném třetím místě skončila Young & Rubicam Prague, která získala jednu zlatou a dvě bronzové Effie.

Odborná porota 20. ročníku soutěže ocenila 24 ze 70 přihlášených komunikačních projektů. V šesti z osmi soutěžních kategorií přitom bylo uděleno ocenění nejvyšší. Dostaly je realizace McCannu pro Plzeňský Prazdroj a Vodafone, Momenta pro Ferrero, Ogilvy PR pro Lego, Y&R pro Českou spořitelnu a Leo Burnett za kampaň za zrušení kožešinových farem u nás.

V letošním ročníku byla přitom zpřísněna pravidla, která kladou větší důraz na prokázání skutečného efektu komunikace a na kvalitu informací a dat v soutěžních přihláškách. „Nemohli jsme se smířit s vágními daty, jako jsou počty zhlédnutí nebo fanoušků na Facebooku. Nová pravidla kladou vyšší nároky na přihlašovatele i na porotce,“ řekl k tomu Martin Klčo z Leo Burnett, který v AKA vede skupinu věnující se soutěžím. Na vyhlášení výsledků naváže diskuse s porotci a tvůrci nové metodiky hodnocení.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia