Aktivační agentura Momentum a její mateřská McCann Prague se staly nejúspěšnějšími subjekty letošního ročníku soutěže Effie, která hodnotí efektivitu komerční komunikace.
Momentum v soutěži, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), získala jedno zlaté, tři stříbrné a jedno bronzové ocenění. Zástupci McCannu si ze slavnostního večera – konaného už tradičně v sále kina Lucerna – odnesli dvě zlata a po jednom stříbru a bronzu. Na pomyslném třetím místě skončila Young & Rubicam Prague, která získala jednu zlatou a dvě bronzové Effie.
Odborná porota 20. ročníku soutěže ocenila 24 ze 70 přihlášených komunikačních projektů. V šesti z osmi soutěžních kategorií přitom bylo uděleno ocenění nejvyšší. Dostaly je realizace McCannu pro Plzeňský Prazdroj a Vodafone, Momenta pro Ferrero, Ogilvy PR pro Lego, Y&R pro Českou spořitelnu a Leo Burnett za kampaň za zrušení kožešinových farem u nás.
V letošním ročníku byla přitom zpřísněna pravidla, která kladou větší důraz na prokázání skutečného efektu komunikace a na kvalitu informací a dat v soutěžních přihláškách. „Nemohli jsme se smířit s vágními daty, jako jsou počty zhlédnutí nebo fanoušků na Facebooku. Nová pravidla kladou vyšší nároky na přihlašovatele i na porotce,“ řekl k tomu Martin Klčo z Leo Burnett, který v AKA vede skupinu věnující se soutěžím. Na vyhlášení výsledků naváže diskuse s porotci a tvůrci nové metodiky hodnocení.