V rámci nové obchodní politiky mediálního zastupitelství Media Club se klienti dočkají zvyšování cen za televizní reklamu i rozšíření nabízených kanálů.
Ceníkové ceny v rámci Media Clubu – zastupuje třeba stanice skupin Prima a Barrandov – mají podle jeho obchodního ředitele Ladislava Dianišky v průměru růst okolo deseti procent. „Snažíme se postupovat opatrně, abychom nepřekročili hranici, kde bychom byli nad konkurencí,“ řekl. Zvýší se také stopážové a sezonní koeficienty, a to konkrétně v červnu, září a prosinci.
Ceny táhnou nahoru pozitivní ekonomické výsledky. Dianiška předpokládá, že letošní počet prodaných GRP bude o sedm procent vyšší než v roce 2016. Celkově tak zástupci Media Clubu považují letošní rok za úspěšný. Člen představenstva FTV Prima Vladimír Pořízek nicméně poznamenal, že v rámci Primy by uvítal lepší výsledky sledovanosti. „Nevrátila se nám sledovanost Prostřena tak, jak byla v předchozích letech,“ řekl pro MAM.
Větší důraz na příplatky
Největší novinkou Media Clubu pak od Nového roku bude, že se v balíčcích objeví i televizní stanice společnosti Atmedia, která nedávno změnila vlastníka. Zástupci Media Clubu ale odmítli jakékoliv majetkové propojení. „Bude to neexkluzivní partner, Atmedia se tak může prodávat i napřímo,“ řekl Dianiška. Kanály Atmedie budou zastoupeny ve všech prodejních balíčcích. Pokud by tedy klient neměl o nové stanice zájem, bude to pro něj znamenat dodatečný poplatek.
Nově se v balíčku Exclusive objeví samostatně skupina Barrandov.
Dianiška dál upozornil, že společnost bude po klientech striktněji vyžadovat příplatky za vyžádání pozice v reklamních přestávkách a alianční příplatky. „Dříve jsme to měli v ceníku, ale byl to nástroj vyjednávání a ne vždy byl ve 100 procentech aplikován,“ přiznal. Jejich cena se na druhou stranu výrazně sníží.
Kromě TV stanic Media Club zastupuje i rádia pod Radio United Broadcasting a internetové a tištěné platformy Primy.
Nová spolupráce s Atmedií se projeví v příštím roce ve všech třech balíčcích Media Clubu.