V září do Česka přišel německý fitness řetězec John Reed, který se snaží uspět propojením cvičení a hudby. Hudební selekce zahrnuje žánry jako house, electro, hip hop i pop. „Součástí studia je i DJ, který v pondělí a pátek bude ke cvičení produkovat živou hudbu,“ přibližuje Marcus Adam, globální šéf marketingu značky.
„Česko je pro nás atraktivní trh. Cenovou politiku máme nastavenou tak, že za cvičení zaplatíte stejně v Česku i Německu,“ dodává Adam.
Tisíc členství do neotevřeného klubu
Cílová skupina fitcenter prý není ohraničená věkem. „Chceme lidi, které zajímá inspirace, motivace a trénink,“ vysvětluje.
Studio, které se nachází na pražském Karlově náměstí, je návštěvníkům k dispozici 24 hodin denně sedm dní v týdnu. V době otevření už mělo tisíc členů, z nichž polovinu tvoří ženy.
Nový fitness klub o sobě dával hodně vědět. V Praze měl pronajaté outdoorové plochy, byl vidět na sociálních sítích a pořádal eventy v ulicích. Na české lokalizaci těchto aktivit firma spolupracovala s agenturou Friendly Friends.
John Reed Fitness Music Club je součástí McFit Global Group. První dvě zařízení této značky byla otevřena v červnu 2016 v Bonnu a Salzburgu. Dnes má John Reed 11 základen v Německu, z čehož jsou tři v Berlíně, a dále pak po jednom studiu v Budapešti, Benátkách a v Salcburgu.
Marketing je jen bonus
Jiný přístup zvolila série fitcenter Železná koule, jež se specializuje na cvičení s kettlebellem, železnou koulí opatřenou madlem.
„Chodí k nám především lidé orientovaní na systematické plnění tréninkového plánu a s tím spojený pokrok v rozvoji síly a kondice,“ vysvětluje zakladatel těchto fitcenter Michal Vrátný.
Železná koule chce propagovat službu orientovanou na výsledek pomocí „world-of-mouth“. „Všechny ostatní aktivity, jako pravidelná publikační činnost na blogu a sítích, jsou spíš takovým bonusem navíc,“ uzavírá Vrátný.
Na podzim začíná hlavní sezona i pro značku fitcenter Jatomi. „Klasicky děláme marketingové aktivity v rámci prodeje vánočních poukazů, nicméně soustřeďujeme se spíš na nový rok,“ říká Michaela Svedoníková, marketingová specialistka Jatomi fitness.
Kromě Jatomi a Železné koule má nový John Reed samozřejmě konkurenci i v zavedených sítích fitcenter Holmes Place nebo Solárium Fitness BBC.
Marcus Adam působí v síti John Reed jako vedoucí marketingu a hudby, takže zodpovídá za strategii značky a spravuje nově založené hudební oddělení.
Foto: Friendly Friends