Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jak naučit Čechy chtít kvalitu?

Když přijde na utahování opasků, jedním ze segmentů, kde Češi začnou šetřit, jsou potraviny. Prostředí obchodních řetězců tento návyk ještě podporuje lavinou slevových akcí. Tlak na co nejnižší možnou prodejní cenu se postupně promítl i do kvality potravin. Do této situace se rozhodl vstoupit stát.

Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) si předsevzal svou kampaní vzdělávat Čechy v tématu kvality potravin a změnit jejich nákupní návyky a spolu s tím zvýšit znalost značky Klasa.

Vznikl tak seriál 12 témat, která českým spotřebitelům vysvětlují pojem kvalita. Provázel jím animovaný panáček oblečený do „dresu“ značky Klasa. Takzvaný Klasáček ve všech tematických segmentech vysvětloval rozdíly mezi potravinami označenými logem Klasa a těmi ostatními. Klasáček upozorňoval na kvalitativní parametry a taky radil, na co je dobré se při nákupu potravin zaměřit.

Reklama
MMcite

K vybudování povědomí o značkách kvality potravin byl použit komplexní mediamix, který zahrnoval televizi, rádio, tisk i on-line. Tam se kampaň zaměřila zejména na sociální sítě, kde se o kvalitě potravin značně diskutuje.

Kampaň je sice zatím ve své polovině, už po prvním roce ale přinesla pozitivní výsledky. Po analýze prodejních dat bylo prokázáno, že tržby komunikovaných kvalitnějších potravin stouply o osm miliard korun.

Mimořádně vysoká byla návratnost investice (ROI). Každá jedna koruna investovaná do kampaně zvýšila podle výzkumné agentury GfK o více než 40 korun obrat kvalitních potravin v Česku. Fond do kampaně investoval přes 190 milionů.

Klasáček se může pochlubit mimořádnou návratností investic.
Foto: Momentum

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)