Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

I agentura se musí umět propagovat. Získá tak zakázky a kvalitní lidi

Každá agentura si chce vybírat, jaké projekty bude dělat a jaké lidi přijme. Jenže aby si mohla vybírat, musí mít výrazně víc poptávek, než kolik je jich schopna odbavit. Od určité velikosti už nestačí jen čekat, kdo se vám ozve na základě doporučení od známých, ale je potřeba se začít propagovat.

K tomu, aby mohla začít, agentura potřebuje vědět, jak se liší od konkurence. Zní to triviálně, ale dokážete opravdu říct, jaký je rozdíl mezi vámi a vaší konkurencí?

Před pár lety jsme řešili něco podobného a rozhodli jsme se odlišit od tehdejších rivalů – Symbia, Triadu nebo Zaraguzy. A celé jsme to postavili na našem specifickém tvůrčím procesu. I vy si zkuste najít něco, v čem jste jiní, a dávejte na to důraz.

Reklama
ČEZ

Když už jsme měli tento první krok za sebou, potřebovali jsme informace o nás dostat ven. Před rokem jsme zjistili, že sami to nezvládáme, a rozhodli jsme se na to někoho najít. Od nápadu najmout si PR agenturu jsme rychle přešli k tomu, že si vezmeme in-house člověka. Nákladově to vychází podobně, ale podle mého názoru takto máme někoho, kdo s námi žije každý den a rozumí naší kultuře. Další důvod, proč jsme se rozhodli mít interního člověka, byl, že jsme nechtěli nabrat „píáristu“ v klasickém slova smyslu, ale reportéra. Někoho, kdo si nebude vymýšlet příběhy, ale bude upřímně reportovat o tom, co se u nás každý den děje. O našich úspěších, ale – překvapivě možná ještě častěji – taky o našich průšvizích.

Existují ale i úplně jiné cesty, jak si udělat reklamu. Třeba britská agentura Ustwo si vybudovala jméno a odstartovala globální expanzi tím, že vytvořila úspěšnou mobilní hru Monument Valley. Do vlastních projektů se v poslední době pouští i spousta českých agentur. Kromě zviditelnění vám totiž mohou přinést i stabilní další příjem. Jen nečekejte, že to bude snadné a rychlé.

Pokud chcete růst, tak reklamu potřebujete. Důležité je spočítat si, kolik vás bude stát a kolik vám přinese, což není úplně jednoduché. My například víme, že se nám zvyšuje množství a kvalita zájemců o práci, a tak šetříme peníze za nábor.

Jakub Karlec, managing partner, 2Fresh

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu