Facebook dokáže zasáhnout lidi tam, kde tráví volný čas, a cílení je tu velmi přesné. Pokud se vaše společnost specializuje na segment, který si lidé rádi prohlíží i jen pro zábavu, je pro vás Facebook jako stvořený. Když vyrábíte například součástky do turbín, můžete Facebook využít k HR kampaním, nikoliv však k prodeji.
Než se začnete rozhlížet po agentuře nebo tvořit vlastní tým, zamyslete se nad tím, co od reklamy očekáváte, co je konverzí a jak ji chcete měřit. Stanovte si také hranici, kdy se vám bude investice vyplácet. Soustřeďte se na to, zda je pro vás lepší měřit ROI, nebo cenu za lead či klik.
Je třeba také zhodnotit, co zajistíte vy a co budete chtít od agentury. Specifikujte, jak velkou podporu budete moci poskytnout vzhledem ke grafice a technickým záležitostem.
U grafiky počítejte s tím, že každému se líbí něco jiného. Proto byste měli mít v zásobě dostatek různých variant grafiky, textů či videí pro testování. Pro využití jeho plného potenciálu je nutné držet s Facebookem krok a správně implementovat novinky.
Nezapomeňte si při spolupráci pohlídat několik základních věcí. Nejdůležitější je transparentnost. Nejenom ve směru od klienta k agentuře, kdy i zdánlivě nezajímavá novinka v produktu může mít velký vliv na kampaně, ale hlavně směrem od agentury ke klientovi.
Klient by měl být vždy vlastníkem reklamního účtu. Měl by mít přehled o výkonu kampaní a rozpočtu. Hlavně data na účtu jsou velmi cenná a získaná z jeho peněz. Cílové skupiny a měřicí pixel se tak musí vztahovat k tomuto účtu, jedině tak při změně agentury o svá data nepřijdete. Často se setkáváme s tím, že bývalý zaměstnanec založil stránku a teď k ní už nemá nikdo přístup. A těmto komplikacím se lze snadno vyhnout.
Autor je Facebook Ads specialistou v Business Factory.