V roce 2016 banky přitvrdily v boji o půjčky firmám, jenže zájem byl vlažný. Banky proto musely začít „lovit“ mezi začínajícími podnikateli. Česká spořitelna jim nabídla Firemní úvěr Start-up, vhodný na rozjezd podnikání.
Hlavní výzvou kampaně, kterou připravila agentura Young & Rubicam Prague, bylo najít místa s největší koncentrací podnikatelských nápadů a efektivně získat klienty – tedy atraktivním způsobem upozornit na nový produkt, srozumitelně sdělit jeho výhody a především dostat zájemce na pobočky nebo získat kontakty přes webový formulář.
S cílem odlišit produkt a zaujmout byla idea kampaně postavena na odvaze dělat věci po svém a označit potenciální klienty jako novou krev pro české podnikání. Hlavním sdělením tedy bylo „Hledáme všechny, kteří mají odvahu dělat věci jinak, ale své nápady zatím nosí jen v hlavě. Je čas vlít českému podnikání novou krev do žil!“. Klíčovým vizuálem se stalo triko s kelímkem s červenou tekutinou. Ve všech formátech byla zřetelně umístěna adresa microsite Nova-krev.cz a informační linka. Cílem bylo maximalizovat zásah v médiích mimo TV a dosáhnout viditelnosti na místech relevantních pro start-upy a ve společnosti neotřelých podnikatelských projektů, jako jsou coworkingový prostor Impact Hub nebo e-shop Zoot.
Klíčovým komunikačním kanálem kampaně byla digitální média, do kterých bylo alokováno 48 % mediálního rozpočtu, zejména na podnikatelských a zpravodajských portálech. Během tříměsíční kampaně navštívilo web přes 104 tisíc unikátních návštěvníků, 631 z nich vyplnilo kontaktní formulář. Uzavřeno bylo 521 úvěrů v objemu nad 120 milionů korun. Obchodní cíl byl v období celkového poklesu zájmu o firemní úvěry na českém trhu splněn na 174 procent.
Klíčovým vizuálem kampaně hledající „novou krev“ bylo tričko s kelímkem s červenou tekutinou.
Foto: Young & Rubicam