Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Facebook: Kvalita služeb i života

První pobočku v oblasti střední a východní Evropy otevřel Facebook ve Varšavě před pěti lety. To je z pohledu společenského a ekonomického vývoje krátké období. Ne však z perspektivy technologií a marketingu. Změny, které se v těchto dvou oblastech za tu dobu odehrály, jsou naprosto zásadní.

V září roku 2012 ohlásil Mark Zuckerberg, že se Facebook zaměří na vývoj své mobilní platformy. Ve druhém kvartálu roku 2017 tvoří příjem z mobilní reklamy 87 procent z celkových reklamních příjmů. Mobilní revoluce je nesporným faktem. A přesto nikdo nečekal, že přijde tak rychle. Televizi trvalo 67 let, než se dostala k miliardě lidí. Mobilní zařízení to zvládla za pět let.

Pro mnoho lidí je dnes smartphone poslední věcí, kterou vidí, než usnou, a první, po které po probuzení sáhnou. A každý z dnešních chytrých telefonů nabízí vyšší výpočetní výkon než počítač, který dostal člověka na Měsíc. Technologie, kterou má každý na dosah ruky, spojená s globálními platformami, jako jsou Facebook či Instagram, stvořila celou řadu nových komunikačních příležitostí.

Reklama
Know

Před pěti lety Facebook používala každý měsíc miliarda lidí. Dnes je toto číslo dvojnásobné. To, že je na naší platformě přítomen každý třetí člověk na světě, znamená velkou odpovědnost, ale také velké možnosti.

Můžeme toho využít například ke zvýšení bezpečnosti. Spustili jsme nástroj Amber Alert, který dovoluje upozornit uživatele v určité oblasti na pátrání po dítěti. Funkce Safety Check zase umožňuje informovat ostatní uživatele o hrozbě či o našem stavu při krizové situaci.

Média a demokratizace marketingu

Mnoho lidí na naši platformu spoléhá při hledání informací o nejnovějších událostech. Pro vydavatele jsme důležitým kanálem, jímž mohou oslovit své čtenáře. Tuto roli bereme velmi vážně. Děláme vše pro to, abychom na našich stránkách omezili falešné zprávy, avšak netoužíme stát se arbitry pravdy. Spoléháme na komunitu uživatelů Facebooku a spolupracujeme s třetími stranami.

Díky mobilní revoluci a platformám jako Facebook či Instagram mohou podnikatelé a marketéři rozvinout své reklamní iniciativy do rozsahu, který dosud nabízela jen televize. Současně s tím ovšem nabízíme i personalizovanou komunikaci a přesné zacílení zpráv na cílové skupiny, jež jsou pro danou značku nejvýznamnější. Naše nástroje umožňují sledovat výsledky podniknutých kroků přesněji než kdykoliv předtím, a to nejen co do dosahu či počtu zobrazení, ale i co do konverze na přidanou hodnotu. Facebook poskytuje rovnocenné příležitosti k akvizici zákazníků, ať už jste přední světová značka, nebo střední či malý podnik. Stejné nástroje jsou dostupné jak pro světově proslulou automobilovou či obuvní značku, tak pro domácí vinařství z Mikulova.

To z Facebooku činí ideální volbu pro mezinárodní expanzi malých a středních podniků. S českými firmami je už propojeno přes 39 milionů lidí z celého světa. Celkově má stránky na Facebooku 70 milionů firem a na Instagramu funguje přes 15 milionů komerčních profilů.

Rostou počty videomateriálů publikovaných na Facebooku jednotlivci i obchodními značkami. K ještě větší popularitě videí přispěla funkce živého přenosu a streamování ve 360stupňovém formátu. Marketérům tyto nástroje umožňují budovat emoční pouto zákazníka se značkou v nebývalém rozsahu. Ale poutavý propagační materiál mohou díky nim vytvářet a publikovat i malé a střední podniky. A proto si myslím, že význam videa ještě poroste.

Jsme teprve na začátku

Poslední půlka dekády byla ve Facebooku obdobím velkých změn. Přesto se domníváme, že jsme ušli jen jediné procento z naší cesty. Nezapomínáme, že ze sedmi miliard lidí žijících na Zemi jich víc než polovina nemá vůbec přístup k internetu.

V nadcházejících letech budeme kromě rozvoje služeb pracovat i na vývoji technologií, které nám pomohou dát lidem moc tvořit komunity a sbližovat svět – jako je virtuální a rozšířená realita, umělá inteligence a technologie přístupu k internetu, které představuje třeba náš bezpilotní letoun Aquila vybavený vysílači, jež poskytují připojení k internetu v dříve nepřipojených oblastech.

Pět let naší přítomnosti v oblasti CEE ukázalo, že nejsme jen flexibilní v přizpůsobování se trendům a trhu, ale že přispíváme i ke společenskému a ekonomickému rozvoji. Chceme, aby naše technologie nejen zvyšovaly spokojenost uživatelů, ale aby nám rovněž umožnily zvýšit kvalitu života lidí po celém světě. Je to ambiciózní cíl. Naše dosavadní zkušenosti však ukázaly, že je dosažitelný.

Autor je ředitelem Facebooku pro oblast CEE.

Bezpilotní letoun Aquila bude vybaven vysílači, které mohou poskytnout připojení k internetu v dříve nepřipojených oblastech.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)