Dušičky vítězí nad Halloweenem

Dušičky slaví pravidelně 55 procent dotázané internetové populace, a to zejména lidé ve věku nad 45 let. Další třetina tuto tradici udržuje alespoň občas a pouze desetina vůbec. Na otázku, kdy se Dušičky slaví (2. listopadu), dokázalo správně odpovědět 58 procent respondentů. Znalost tradic, které se vážou ke dni Dušiček, deklaruje 70 procent lidí, častěji ženy. Tento den je pevně spojený s Památkou zesnulých, obvykle zapalujeme svíčku za zemřelé, navštěvujeme hřbitovy, zdobíme hroby či se setkáváme s příbuznými. Méně časté jsou pak návštěvy bohoslužeb a pečení tradičního pečiva.

Halloween je oproti Dušičkám výrazně méně tradiční svátek, oslav se účastní čtvrtina internetové populace, a to převážně jen občas. Lidé k Halloweenu nemají vybudovaný vztah, není to český svátek, česká tradice. V tomto období dáváme jednoznačně přednost Dušičkám.

Anglosaský lidový svátek se slaví 31. října, den před svátkem Všech svatých. Na otázku, kdy se vlastně Halloween slaví, dokázala správně odpovědět čtvrtina dotázaných, a to častěji ženy a mladí lidé do 29 let. Polovina dotázaných tvrdí, že ví, čeho je Halloween oslavou a jaký je jeho původ, avšak z dalších konkrétních odpovědí je jasné, že hlubší znalosti o tomto svátku nemáme. Respondenti nejčastěji uvádějí, že je to svátek mrtvých a obdoba Dušiček.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

 

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen