Reklama
Megaboard

Dokážete změnit budoucnost své inovace?

Psychologové celá staletí diskutují, co utváří charakter a vlastnosti člověka. Je důležitější spíš přirozenost, nebo výchova? Obhájci přirozenosti by vám tvrdili, že brilantní houslista má jednoduše přirozený talent pro hudbu, zatímco zastánci výchovy by vyzdvihovali především houslistovy učitele a disciplínu.

Je zajímavé se podívat stejnou optikou také na inovace. Je budoucnost inovace předurčena od samého začátku, nebo šikovní marketéři dokážou změnit její „osobnost“?

Každá inovace se vskutku rodí se svojí specifickou „osobností“. Ne vždy se však „osobnost“ inovace shoduje s tím, čeho by měla na trhu dosáhnout. Je tedy možné „vychovat“ inovaci tak, aby lépe odpovídala plánovaným strategickým cílům? „Ano, to je možné,“ říká Anna Průchová, account director ze společnosti Ipsos, a dodává: „Z výzkumů Ipsosu vyplývá, že zatímco samotná idea je jednoznačně určená svou ‚přirozeností‘ (nature), při tvorbě konceptu máte možnost inovaci ‚vychovat‘ (nurture), a pozměnit tak její povahu. Podtrhnout v konceptu povahu ideje je samozřejmě nejsnazší cesta, jak koncept vytvořit, nicméně v případě potřeby lze správnou formulací konceptu skutečně pozměnit směřování inovace. Před tvorbou konceptu se proto vyplatí otestovat povahu ideje a zjistit, zda zapadá do strategického plánu, popřípadě jak obtížné bude posunout ji požadovaným směrem.

V případě dotazů, prosím, pište na adresu: [email protected].

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále