Dětské Rádio Junior mění svou cílovku. Zaměří se na youtubovou mládež

Veřejnoprávní stanice pro nejmladší posluchače, Rádio Junior, změní svůj positioning. Krok zúžit cílovou skupinu na osmi- až dvanáctileté děti schválila minulý týden Rada Českého rozhlasu. V souvislosti s tím Rádio Junior od roku 2018 tematicky přizpůsobí své pořady. Dětem mladším osmi let zůstane určena písničková odnož rádia na jeho webu a tři pořady v éteru.

Jedná se o první změny nového šéfredaktora stanice Petra Zettnera, který do funkce nastoupil 1. září. Hlavním důvodem změny cílení je podle něj díra na rozhlasovém trhu. Ostatní dětská rádia jako Pigy a webové Rádio Pohádka cílí na předškoláky a mladší školáky. Skupina starších žáků prvního stupně tak zůstává opomenuta.

V praxi bude změna cílové skupiny od ledna znamenat zkrácení ranního živého vysílání ve všední dny a obecné zjednodušení vysílacího schématu. Novinkou bude pořad Odpolední lajky, kde bude moderátor hodnotit youtuberská videa i aktuality ze světa sportu, počítačů nebo módy. V březnu, kdy Rádio Junior oslaví své páté narozeniny, se do vysílání zařadí i nové víkendové pořady jako „Youtubeři“, „LOL“ nebo občasný kabaret „Show Vendy a Fráni“.

Zettner chce rádio postupně změnit v crossmediální projekt. Obsah bude více šířit přes web, YouTube nebo aplikace. Další velké změny lze podle něj čekat v červnu 2018, kdy plánuje Rádiu Junior přiřadit nové logo, vizuální styl a pravděpodobně i název. Do roku 2020 pak chce zdvojnásobit počet spuštění přes internet.

Maskot rádia, postavička rozhlasového strašidla Ušouna Rušouna, ustoupí do pozadí. Vyskytne se jen v ranním pořadu Pohádková školka.
Foto: Adam Kebrt, ČRo

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia