Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Desetina lidí platí za hudbu on-line

Devět z deseti Čechů se alespoň občas cíleně věnuje poslechu hudby, častěji mladí lidé do 30 let věku. Písničky typicky posloucháme prostřednictvím klasického rádia a počítače (osobního či notebooku), sedm z deseti dotázaných někdy k poslechu používá také mobilní telefon. O něco méně využívané jsou CD (57 procent respondentů, častěji lidé starší 45 let) a MP3 přehrávače, ještě více opomíjený je gramofon, na kterém si hudbu pouští přibližně čtvrtina dotázaných. Do gramofonových desek rovněž moc neinvestujeme, pouze sedm procent z nás si v posledním roce koupilo alespoň jednu desku (ať už novou nebo z bazaru). Hudební CD jsou na tom o trochu lépe – čtvrtina respondentů deklaruje, že během posledních 12 měsíců si pořídili alespoň jedno takové CD.

Dvě třetiny internetové populace často hudbu bezplatně streamují z internetu, polovina zdarma stahuje. Zejména mladí lidé využívají tyto způsoby.

Placené stahování a streamování hudby není tak běžné, častěji jej provozují muži. Ani mobilní aplikace pro tyto placené formy moc nevyhledáváme (jen pět procent dotázaných). Oblíbené jsou spíše aplikace, které nahrají a uchovají písničky, jež si pouštíme v mobilu z rádia nebo z internetu (často je využívá 17 procent respondentů, více mladí lidé). Ženy a lidé nad 45 let ani jednomu z těchto on-line způsobů získávání hudby tolik neholdují.

Reklama
ČEZ

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)