Devět z deseti Čechů se alespoň občas cíleně věnuje poslechu hudby, častěji mladí lidé do 30 let věku. Písničky typicky posloucháme prostřednictvím klasického rádia a počítače (osobního či notebooku), sedm z deseti dotázaných někdy k poslechu používá také mobilní telefon. O něco méně využívané jsou CD (57 procent respondentů, častěji lidé starší 45 let) a MP3 přehrávače, ještě více opomíjený je gramofon, na kterém si hudbu pouští přibližně čtvrtina dotázaných. Do gramofonových desek rovněž moc neinvestujeme, pouze sedm procent z nás si v posledním roce koupilo alespoň jednu desku (ať už novou nebo z bazaru). Hudební CD jsou na tom o trochu lépe – čtvrtina respondentů deklaruje, že během posledních 12 měsíců si pořídili alespoň jedno takové CD.
Dvě třetiny internetové populace často hudbu bezplatně streamují z internetu, polovina zdarma stahuje. Zejména mladí lidé využívají tyto způsoby.
Placené stahování a streamování hudby není tak běžné, častěji jej provozují muži. Ani mobilní aplikace pro tyto placené formy moc nevyhledáváme (jen pět procent dotázaných). Oblíbené jsou spíše aplikace, které nahrají a uchovají písničky, jež si pouštíme v mobilu z rádia nebo z internetu (často je využívá 17 procent respondentů, více mladí lidé). Ženy a lidé nad 45 let ani jednomu z těchto on-line způsobů získávání hudby tolik neholdují.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.