Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Dejte přednost videu. Díky němu klesne cena za konverzi

Mezi klienty a agenturami se často řeší, jestli v obsahu na sociálních sítích používat fotky a gify, nebo videa. Statický obrazový obsah má své opodstatnění, mimo jiné stále generuje více interakcí než video. Budoucnost ale podle mě bude patřit právě videu.

Nedávno zveřejněný průzkum týkající se příspěvků na Instagramu ukázal, že i když fotografie mají stále vyšší počet interakcí, u videopříspěvků rostly interakce rychleji. Fotografie v průměru generují více lajků, zatímco videa přimějí uživatele více komentovat. Také z našich zkušeností s kampaněmi na Facebooku můžu potvrdit, že původní fotografie mají stále vyšší engagement než videa. V dohledné době ještě videa nevytlačí fotky, ale jejich využívání bude stále růst.

Potvrdilo se nám, že využití videí v reklamních kampaních dokáže výrazně snížit cenu za kliknutí, a tedy i následnou konverzi, což je podle mě klíčové. U jedné kampaně se například pouze díky záměně fotografie za video podařilo snížit cenu za proklik z pěti korun na tři haléře a zvýšit proklikovost z dvou procent na 8,55 procenta. Fungují hlavně kratší videa do šesti sekund.

Reklama
Know

Predikci dalšího vývoje investic do videoreklamy podle mě ukazují i statistiky Interactive Advertising Bureau zahrnující 27 evropských zemí. Podle těchto srovnávacích dat rostl celý trh digitální reklamy loni v Evropě o 12 procent (v Česku o 25 procent). Samotný trh videoreklamy však meziročně rostl v rámci celé Evropy o 22 procent a například ve Slovinsku tento formát poskočil o více než 120 procent oproti předchozímu roku.

Pokud stále váháte, jakou cestou se ubírat v případě obsahu na sociálních sítích, věřím, že výše uvedené informace vás nasměrují správně a video nebo GIF se stanou součástí vaší celkové obsahové strategie. Ve videoobsahu je podle mě budoucnost – mladší ročníky si zvykly konzumovat obsah pouze tímto způsobem a řekl bych, že postupně se tento trend přenese i na ty, kteří byli zvyklí na „staré pořádky“ a pamatují začátky sociálních platforem, kde vrcholem pokroku bylo načtení obrázku z odkazované stránky.

Vojtěch Lambert, ředitel, LCG New Media

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)