Zákazník klikne na banner, prohlédne si nabídku, ale nákup nedokončí. Podle společnosti Baymard opustí košík téměř 70 procent zákazníků. Někteří v e-shopu nakoupí rovnou, jiní až za dny i měsíce. Znalost, jak oslovit tyto odlišné segmenty, je jednou z výhod výkonově zaměřených řešení, spolu s potřebou optimalizovat kampaně.
Úspěch výkonových řešení, jako třeba retargetingu, je spjat s unikátní cestou potenciálního nebo stávajícího zákazníka. Nakoupil již dříve? E-shop si jen prohlíží? Navštívil ho jednou? Rozlišováním návštěvníků na dívající se, nakupující (má něco v košíku) a ty, kteří již nakoupili, lze segmentovat a odlišně oslovit a zaujmout nabídkami podle individuálních potřeb.
V módě lze dělit na ty, kteří nakupují v období velkých slev, a na ty, kteří nakoupí za běžné ceny. V cestovním ruchu jde oslovit ty, jež zajímají last nebo first minute zájezdy. Rozdělením do segmentů oslovíte zákazníky s největším potenciálem, ať už třeba ty, kteří v e-shopu doposud nenakoupili, nebo ty, kteří byli v e-shopu před více než 30 nebo 60 dny.
Průměrně je denně uživatel internetu osloven až pěti tisíci reklamami. Není divu, že lidé otupěli a nemusí si jich všimnout. Pokud chcete, aby si všímali těch vašich, zhodnoťte vzhled a efektivitu kreativ. Zjištění, co funguje nejlépe v uživatelských segmentech, se hodí pro rozhodnutí o novém vzhledu, ponechání bannerů či vyzkoušení nové formy.
Je-li cílem zasáhnout zákazníky kdekoliv, optimalizujte pro více platforem. Lidé dnes v průměru vlastní 3,64 připojeného zařízení. Monitorujte výsledky každého z nich. Sledování výkonu kampaní, konverzí, kliků a dalších metrik, segmentovaných podle zařízení, pomůže rozhodnout, do čeho v budoucnu více investovat.
Naše zkušenosti ukazují, že kombinace oslovení na klasických kanálech a toho na sociálních sítích je lepší než kampaně v jednom kanálu. RTB s bannery na sociálních sítích přinesou viditelnost, klasické RTB promění viditelnost v akci.
Většinou je lepší optimalizovat běžící reklamní kampaň než do ní investovat další peníze. Je časově náročné zjistit, které z metrik jsou nejdůležitější, ale když na to přijdete, budete schopni lépe optimalizovat tak, aby to odpovídalo krátkodobým i dlouhodobým cílům.
Vladimír Houba, regionální ředitel, RTB House