Barrandov Okamurovi dobře posloužil. Za jeho úspěchem ale nestojí

Jeden můj twitterový „sleď“ mi napsal: „Volby dopadly mimo jiné takto i proto, že byl Okamura pořád na Barrandově.“ Mohlo by se to nabízet. Z posledních pěti Duelů Jaromíra Soukupa, které se vysílaly v posledních deseti dnech před volbami, se lídr SPD účastnil tohoto pořadu čtyřikrát (páté vysílání se mu krylo s návštěvou České televize).

Podíváme-li se na delší období, tak Okamurova SPD oproti dalším kandidujícím subjektům až tak nadhodnocená nebyla. Specifické ovšem je, že pořady zde téměř výhradně obrážel samotný předseda.

To u hnutí, které je zcela vnímáno jako subjekt postavený na jednom člověku (konečně Okamura má své jméno i v názvu hnutí), je ovšem velmi vítané. Zejména přihlédneme-li k tomu, jak se zvládli další zástupci SPD prezentovat například v diskusích veřejnoprávní televize. Připomeňme pouze vystoupení kulturního odborníka hnutí Miloslava Roznera s jeho „odbyrokratizací“ nebo s hláškou „určitě, možná s váma jakoby tak úplně nesouhlasím“.

Zde tedy Barrandov Okamurovi poskytl velkou službu. Tím, že zval téměř výhradně jej, a také frekvencí jeho vystoupení těsně před volbami. Je samozřejmě otázkou, jaký dopad to na voliče mělo, k tomu nejsou data dostupná, nicméně už samotný tento fakt mu umožnil oslovovat voliče častěji než ostatním.

Na druhou stranu, pokud se vrátíme k původní twitterové větě, nemyslím si, že právě účast v tomto médiu zapříčinila nesporný úspěch SPD. Okamura několik let tvrdě pracuje na oslovování voličů – a to jak prostřednictvím svého Facebooku, tak i přímými setkáními. V posledních letech tak navštívil řadu veřejných akcí, navíc jeho lidé dokázali v regionech oblepit snad každou vísku plakáty s prioritami SPD.

To je dle mého zásadní. Neustálá komunikace přímo s lidmi, kterou tolik stran, které nyní přemýšlejí nad důvody svého neúspěchu, hrubě podcenilo. V tomto nepomůže žádné straně jedno nebo dvě média, to si musí jednoduše postaru odpracovat mezi lidmi.

Jan Tvrdoň, koordinátor a vedoucí, Demagog.cz

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)