Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Barrandov Okamurovi dobře posloužil. Za jeho úspěchem ale nestojí

Jeden můj twitterový „sleď“ mi napsal: „Volby dopadly mimo jiné takto i proto, že byl Okamura pořád na Barrandově.“ Mohlo by se to nabízet. Z posledních pěti Duelů Jaromíra Soukupa, které se vysílaly v posledních deseti dnech před volbami, se lídr SPD účastnil tohoto pořadu čtyřikrát (páté vysílání se mu krylo s návštěvou České televize).

Podíváme-li se na delší období, tak Okamurova SPD oproti dalším kandidujícím subjektům až tak nadhodnocená nebyla. Specifické ovšem je, že pořady zde téměř výhradně obrážel samotný předseda.

To u hnutí, které je zcela vnímáno jako subjekt postavený na jednom člověku (konečně Okamura má své jméno i v názvu hnutí), je ovšem velmi vítané. Zejména přihlédneme-li k tomu, jak se zvládli další zástupci SPD prezentovat například v diskusích veřejnoprávní televize. Připomeňme pouze vystoupení kulturního odborníka hnutí Miloslava Roznera s jeho „odbyrokratizací“ nebo s hláškou „určitě, možná s váma jakoby tak úplně nesouhlasím“.

Reklama
Know

Zde tedy Barrandov Okamurovi poskytl velkou službu. Tím, že zval téměř výhradně jej, a také frekvencí jeho vystoupení těsně před volbami. Je samozřejmě otázkou, jaký dopad to na voliče mělo, k tomu nejsou data dostupná, nicméně už samotný tento fakt mu umožnil oslovovat voliče častěji než ostatním.

Na druhou stranu, pokud se vrátíme k původní twitterové větě, nemyslím si, že právě účast v tomto médiu zapříčinila nesporný úspěch SPD. Okamura několik let tvrdě pracuje na oslovování voličů – a to jak prostřednictvím svého Facebooku, tak i přímými setkáními. V posledních letech tak navštívil řadu veřejných akcí, navíc jeho lidé dokázali v regionech oblepit snad každou vísku plakáty s prioritami SPD.

To je dle mého zásadní. Neustálá komunikace přímo s lidmi, kterou tolik stran, které nyní přemýšlejí nad důvody svého neúspěchu, hrubě podcenilo. V tomto nepomůže žádné straně jedno nebo dvě média, to si musí jednoduše postaru odpracovat mezi lidmi.

Jan Tvrdoň, koordinátor a vedoucí, Demagog.cz

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)