Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Augmented reality přináší nové zážitky. Po Applu jí dá prostor Google a jeho Android

Rozšířená realita neboli augmented reality (AR) umožňuje zobrazovat virtuální trojrozměrné objekty v reálném prostředí, a to většinou skrze displeje mobilních telefonů. V nedávné minulosti o sobě dala tato technologie vědět herním hitem Pokémon Go nebo v aplikaci Snapchat, kde si uživatel mohl upravit vlastní podobu.

Opravdový průlom ovšem nastal v polovině září s uvedením mobilního operačního systému iOS 11. Společnost Apple představila podporu platformy ARKit, díky které „rozšířila realitu“ majitelům zhruba 380 milionů iPhonů a iPadů na celém světě. Tato zařízení teď budou schopna rozpoznat pomocí kamery prostředí kolem sebe a umožní aplikacím umisťovat virtuální objekty do reálného světa, jako například na ulici, podlahu, stůl nebo na jiné objekty.

Díky podpoře platformy ARKit se otevírá možnost připravovat aplikace, které poskytnou vizualizaci produktů v reálném prostředí. Aplikace v telefonu mohou třeba ukázat, jak by mohlo vypadat nové křeslo doma v obýváku, ještě před jeho nákupem. Stejně tak si může zákazník prohlédnout do detailů vysněný vůz a zaparkovat si ho před domem bez návštěvy autosalonu.

Reklama

Google dá prostor AR do konce roku

Tyto aplikace vybízejí k tvorbě obsahu a jeho sdílení na sociálních sítích, což otevírá značkám nové marketingové možnosti. A za poslední dva týdny představilo AR aplikace hned několik značek. Ikea vydala svůj konfigurátor Ikea Places, který umisťuje nábytek z katalogu přímo do domova zákazníků. Škoda Auto připravuje konfigurátor pro řadu vozů Karoq, který nabídne nejen prohlídku vozu z pohodlí domova, ale i jízdu po virtuální planetě.

Od roku 2014 podporuje obdobné aplikace i Google pomocí platformy Tango na zařízeních s operačním systémem Android. Bohužel se tato platforma nadále nerozvíjela, jelikož vyžadovala speciální hardware, kterým byla vybavena jen hrstka telefonů. Nyní je však naděje, že se technologie dostane do rukou širší skupině zákazníků. Google totiž na konci srpna oznámil brzké uvedení platformy ARCore, která přinese podporu AR v Androidu.

Aplikace s podporou AR se distribuují jako jakékoliv jiné – zákazníci si je stahují z App Storu, na řadu přijde i Google Play. V blízké budoucnosti se ovšem jistě dočkáme „location based AR“, která přinese možnost rozmisťovat virtuální objekty v podobě průvodců, produktů a reklamy na konkrétní fyzická místa na neomezenou dobu.

V horizontu pěti let bychom se mohli dočkat i pokročilejšího zařízení pro zobrazení AR. Ať už se bude jednat o brýle typu Microsoft HoloLens, Google Glass nebo Spectacles od Snapchatu.

Autor je CEO Brainz VR.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)