Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Agentura je prostředník mezi klientem a médii. Musí „kopat“ i za ně

To, co některé firmy a PR agentury považují za hodné publikace v médiích, je legrační a děsivé zároveň. Narozeniny paní vedoucí. Zaměstnanecké hrabání listí před školkou. Dětský koutek na bankovní pobočce. Je toho hodně, co by si o sobě firmy rády přečetly, někdy i v konkrétních novinách. Nejzajímavější je, že to stále nebylo vymýceno. Zprávy pro zprávy se neustále množí a s trochou nadsázky vše, co se v takto uvažující firmě a jejím okolí přihodí a má potenciál na vytvoření textu, je záminkou k zaslání tiskového sdělení. Všem.

Tvůrci a iniciátoři těchto sdělení ale přehlíží jednu věc. Kromě nich to nikoho jiného nezajímá. A už vůbec ne novináře. Když jsem se několika z nich ptala, s čím vším se v tomto ohledu potýkají, jsou to podobné příběhy. Zoufalství jednoho z nich se mě dotklo. Přišla mu zpráva o tom, že část týmu jedné firmy se stěhuje do Žatce. „Co s tím mám dělat?“ vytřeštěně gestikuluje. „To si myslí, že v ekonomice napíšu, že stěhovali kancelář? Mažu!“ V duchu jsem si představila, zda a kolikrát jsem někomu poslala podobně nerelevantní informaci.

Jistě, o tom, co je relevantní, občas rozhoduje i náhoda a rozpoložení příjemce. Samotnou mě mnohdy překvapí, že i evidentní hloupost se někdy uchytí, protože se někdo slituje nebo potřebuje zaplácnout místo v nějaké rubrice. Možná proto je to začarovaný kruh.

Reklama

Chyba je samozřejmě i na straně lidí z PR. Kdo jiný má klienta brzdit, že zprávou o novém potahu v zasedačce díru do světa neudělá? Redaktor denně přijímající stovky e-mailů po pár obdobně laděných trhácích velmi rychle vyhodnotí, od koho zprávy přijímat chce a od koho ne, a když už konečně jednou přijdete s něčím zajímavým, máte smůlu, protože budete ve spamu.

Jste to vy, PR člověk, který zprávu zasílá, svým jménem, potažmo jménem agentury. Agentura je prostředník, který má spojovat firmu a média, zprostředkovat informace z obou stran. Má ale taky kopat za média a jejich potřeby, kterými jsou čas a nervy. A pokud je to nutné, edukovat klienta o tom, co je v nepořádku, a v nouzovém případě to nedělat.

Nina Černá, PR manažerka, Fenek

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)