Společnost Twitter minulý týden na své síti s okamžitou platností zakázala šíření reklam dvou ruských státních médií, která cílí na mezinárodní publikum. O možnost propagace přišly televize Russia Today a agentura Sputnik. Rozhodnutí firma opírá o zjištění amerických zpravodajských služeb a o vlastní analýzu dat z roku 2016. „Obě společnosti se pokusily vměšovat do voleb v USA v zájmu ruské vlády,“ uvedl provozovatel sociální sítě. Ruské ministerstvo zahraničí podle agentury RIA Novosti reagovalo prohlášením, že krok Twitteru je porušením svobody slova, a dodalo, že ho „neponechá bez reakce“. Sociální síť dále informovala, že kromě zákazu reklam poskytne na svých stránkách víc informací o politické reklamě. Bude tak možné snáze zjistit, kdo ji financuje a na koho je cílená. Twitter ovšem se svým návrhem přišel až poté, co skupina demokratických i republikánských politiků představila návrh zákona o transparentnosti digitální politické reklamy. Inspirovaly je k tomu právě kontroverze kolem ovlivňování voleb ze zahraničí. Podle předloženého záměru by měly sítě jako Facebook a Twitter uchovávat veřejné záznamy o politických reklamách, pro které by platila stejná pravidla jako u tištěných médií a televize nebo rozhlasu.