Spočítat přesnou sumu peněz, kterou daly politické strany do své volební kampaně, bude těžké. Uvádí to ve výsledcích monitoringu současného politického marketingu organizace Transparency International. Ačkoliv podle nového volebního zákona byl stanoven limit 90 milionů korun na výdaje za kampaň, je tu podle TI spousta možností, jak jej obejít. Jako šedou zónu označují on-line reklamu, zejména na sociální síti Facebook. Právě náklady za facebookovou reklamu mohou strany podle TI platit i z jiného účtu nežli transparentního. Další problém je prý v ceníkových a účetních cenách. „Cena pokrytého mediálního prostoru je násobně vyšší než reálné výdaje stran,“ uvádí TI v tiskové zprávě. V rámci projektu Transparentnívolby.cz také oslovila 13 politických stran s dobrovolným dotazníkem na toto téma. Ani jedna z vládních stran, které ve směru limitů na kampaň samy prosadily přísnější pravidla, se paradoxně do dotazníku nezapojila. Problémy se pak objevily i v podobě volebních spotů. Kvůli videu hnutí Bloku proti islamizaci podala Česká televize trestní oznámení i podnět k řešení Radě pro rozhlasové a televizní vysílání. Ve videu skupina lidí převlečená za muslimy podkopává seniorce nohy a běží pro sociální dávky.