Reklama

3. Marlenka vyhrála nad německým Dr. Oetkerem

Česká firma Marlenka, výrobce medových dortů z Frýdku-Místku, vyhrála právní bitvu s potravinářským koncernem Dr. Oetker. Ten v Turecku prodával dorty v prášku také pod značkou Marlenka. „Velmi nás to překvapilo, protože jsme takové jednání od takto velké společnosti nečekali,“ řekl Hospodářským novinám Gevorg Avetisjan, který dort pojmenoval zdrobnělinou jména své matky a dcery. Svůj výrobek exportuje do padesáti zemí. I proto se česká firma bránila. Dr. Oetker nejdřív na dohodu nechtěl přistoupit, ale po hrozbě soudem ustoupil, všechny výrobky z obchodů stáhl, zastavil výrobu a zároveň zaplatil pokutu za porušení ochranné známky.

Český výrobce Marlenky našel inspiraci pro název ve své rodině. Bylo tedy okamžitě jasné, že turecký výrobek je plagiát.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_6

MAM Exkluzivně v časopise

Adam Lazár
Jan Weisshäutel, Sprint
Unicorn Army

MAM Téma čísla

kina
Návrh bez názvu-8
spot_Nezapoment_ceska filharmonie_nový web-otvírák (63)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Pokáč Partners Banka
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Pokáč Partners Banka