Reklama
Megaboard

3. Marlenka vyhrála nad německým Dr. Oetkerem

Česká firma Marlenka, výrobce medových dortů z Frýdku-Místku, vyhrála právní bitvu s potravinářským koncernem Dr. Oetker. Ten v Turecku prodával dorty v prášku také pod značkou Marlenka. „Velmi nás to překvapilo, protože jsme takové jednání od takto velké společnosti nečekali,“ řekl Hospodářským novinám Gevorg Avetisjan, který dort pojmenoval zdrobnělinou jména své matky a dcery. Svůj výrobek exportuje do padesáti zemí. I proto se česká firma bránila. Dr. Oetker nejdřív na dohodu nechtěl přistoupit, ale po hrozbě soudem ustoupil, všechny výrobky z obchodů stáhl, zastavil výrobu a zároveň zaplatil pokutu za porušení ochranné známky.

Český výrobce Marlenky našel inspiraci pro název ve své rodině. Bylo tedy okamžitě jasné, že turecký výrobek je plagiát.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále