10. Evropský parlament bojuje s cílenou reklamou

Evropský parlament rozhodl, že v podstatě zakáže obchodní model založený na příjmech z cílené reklamy. Informovalo o tom Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Podle europoslanců by uživatel měl pokaždé, když instaluje nebo poprvé použije software na přístup k internetu, nastavit „závaznou a vymahatelnou míru ochrany svého soukromí“ a dát či nedat souhlas s použitím cookies – a to na všech zařízeních. Poskytovatelé navíc nesmí přístup uživatele k obsahu a službám podmiňovat jeho souhlasem s používáním osobních údajů. „Lze očekávat, že to dramaticky ovlivní už tak složitou ekonomickou situaci řady médií a omezí pestrost obsahu na internetu,“ řekl předseda SPIR Ján Simkanič.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-23

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-23

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Chatbot
Sluha
Odpovědnost

MAM Exkluzivně v časopise

Alex Dalman a Peter Gasston
Joah Santos
Digimedia 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia