Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Trendům v reklamním textilu dominuje kvalita. Zákazníci už netlačí jenom na cenu

Zatímco před 15 lety dominoval reklamnímu textilu trend ležérního, a mohli bychom říct i méně kvalitního zboží, dnes zákazníci ve většině případů upřednostňují jakost. Přestože jsou stále k vidění levná trička z nekvalitních materiálů a s výrazným logem firmy, jejich převaha je už dnes minulostí. Co zůstává napříč celým sortimentem, je trvalý požadavek na jednoduchost a možnost výběru ze široké škály barev, které rychleji podléhají módě.

Trh reklamního textilu prošel změnou především v posledních letech, kdy dodavatelé s ukončením krize zaznamenali také ukončení enormního tlaku na cenu. Dnes zákazníci žádají mnohem víc. Chtějí nejen funkční produkt, ale i takový, který bude reprezentovat a který bude dlouhodobě používán. Díky zvyšující se kvalitě výrobků se řada z nich objevuje i v běžném retailu. Kvalita se však aktuálně nezaměřuje jen na samotný produkt. Zákazník stále více požaduje i kvalitní doprovodný servis: rychlost dodávky, vysokou skladovou dostupnost, spolehlivě fungující call centrum, zakázkovou výrobu a marketingovou podporu.

Rozhodující je, aby řízení celého procesu kvality zboží začínalo už při samotném výběru zahraničního dodavatele. Renomovaný výrobce a distributor reklamního textilu by si měl od nového producenta vyžádat příslušné certifikáty potřebné pro výrobu a export (například BSCI – Business Social Compliance Initiative, včetně exportní licence příslušného ministerstva průmyslu a obchodu). Pokud není schopen doklady předložit, měla by být jednání o spolupráci okamžitě ukončena.

Reklama
Know

Osobně je nutné přímo ve výrobě provést důkladnou kontrolu nastavených interních procesů. Vždy a za všech okolností je třeba požadovat předložení dokumentace týkající se plánování výroby, která umožní okamžitě odhalit dodržování lidských práv ze strany výrobce, k čemuž se zavázal svou žádostí o certifikaci. Jedná se o zdánlivé maličkosti, ale právě ty v důsledku vypovídají o celkovém stavu výrobního závodu a přístupu ke kvalitě produkce.

Autor je obchodním ředitelem společnosti Adler.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)