Před šesti měsíci vznikl internetový katalog s nabídkou lokalit pro pořádání akcí. V současnosti jich portál nabízí více než 250, převážně v Praze, Brně a Ostravě. „Zákazníci si v průměru vybírají mezi čtyřmi prostory, přičemž zadání poptávek jim zabere přibližně třicet minut,“ vysvětluje Pavel Kučera, zakladatel projektu. „Reakci na poptávku zákazník obdrží za dvě až tři hodiny, takže úspora času je obrovská.“
Nejvíc objednávek zaznamenává web po obědě nebo před půlnocí. Zatímco soukromé akce se poptávají skoro výhradně v pracovní době (kolem oběda), firemní akce se poptávají nejčastěji na konci pracovní doby a večer (mezi 22. a 24. hodinou).
Většinu tvoří z hlediska demografie zákazníci ve věku 24-34 let (52 procent). Další velkou skupinou jsou lidé ve věku 35-44 let (26 procent) a dále mladí 18-24 let (11 procent). Nejžádanějším dnem je pátek a nejpoptávanějším typem akce je konference. „Od spuštění webu jsme zaznamenali 45 tisíc zobrazení stránek od 6500 unikátních návštěvníků,“ říká Pavel Kučera. „Zpracovali jsme více než 350 poptávek na akce pro téměř 40 tisíc osob ve 150 prostorách.“
Pravý čas na hledání místa
Ze statistik portálu Meatspace.cz plyne, že prostory pro firemní akce zákazníci poptávají dva až tři měsíce před termínem, soukromé večírky se plánují jen dva týdny předem. „Rozumný předstih pro hledání vhodných prostor se dá přibližně určit vynásobením počtu hostů délkou akce ve dnech,“ vysvětluje Pavel Kučera. „Například u půldenní akce pro 60 hostů je to měsíc dopředu.“
V nabídce se objevují nejen klasické lokality, ale velmi často také místa, která jsou něčím výjimečná. Najdete zde například bývalé depo, uhelný mlýn, loď-pivovar, ale třeba i tradiční londýnský dvoupatrák.