„Polovina peněz, které jsem utratil za reklamu, byla vyhozená z okna. Problém je, že nevím, která polovina to byla,“ tvrdil americký podnikatel John Wanamaker. Stejně by si mohla povzdechnout i spousta současných marketérů. Úspěšná reklama zaujme pozornost diváka pro značku, zvýší u něj její relevanci a přiměje ho k akci. Na základě interní databáze testovaných reklam ale víme, že ve znalosti různých reklam, které byly nasazeny v televizi za využití stejných mediálních investic, je až 75procentní rozdíl a že dvě třetiny z nich nemají významný dopad na postoje diváka ke značce. Z výzkumů Ipsosu realizovaných v posledních letech rovněž vyplývá, že efektivita komunikace v televizi dlouhodobě klesá.
Naštěstí existují testy reklamy pro všechna stadia jejího vývoje. Dokážou odhalit, co potenciál reklamy limituje a co by její účinnost mohlo zvýšit. Je například možné ověřit, který insight nejlépe rezonuje, zda je reklama výrazná, značka je v ní zřejmá, hlavní sdělení srozumitelné, benefity opravdu motivující a mnohé další. Test reklamy je v rámci veškerých investic do jejího vývoje zanedbatelnou částkou, která pomůže náklady vynaložit efektivně a zvýšit jejich návratnost. Pokud je už na optimalizaci reklamy pozdě, je možné testovat reálné působení reklamy po ukončení jejího nasazení, na jehož základě je možné poučit se do budoucna.
V případě dotazů, prosím, pište na adresu: [email protected].