Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Připravte se na „mobile only“

Premiérová konference Seznam Forum byla věnována novinkám v mobilní a video reklamě. Největší česká internetová společnost totiž očekává, že v těchto segmentech reklama posílí. „Když si vezmete nedávný Kazmův pořad, který dosáhl téměř čtyř milionů zhlédnutí, tak 30 procent z nich bylo z mobilů,“ přiblížil téma na příkladu internetového baviče David Začal, manažer Seznamu pro oddělení klíčových zákazníků.

Čtvrtina lidí pak na mobilech vyhledává. „Počet prokliků z vyhledávání na e-shopy vyrostl meziročně o 57 procent. Lidé na mobilní reklamu klikají stále častěji,“ uvedl David Velechovský, manažer reklamního systému Sklik.

Prokliky z obsahové sítě posílily meziročně dvojnásobně. Velechovský také upozornil, že se mění i nákupní chování lidí na internetu – už podle něj neplatí, že lidé na mobilech zboží jen hledají, ale nákup provedou až na desktopu. Na smartphonu nakupuje přes 70 procent uživatelů, přičemž až 40 procent z nich nákup také dokončí.

Reklama
Know

„Smombies“ jsou tady a teď

Jana Petrmanová, specialistka na mobilní reklamu společnosti Seznam, věří, že letošní rok je poslední, kdy na mobilu surfujeme méně než na desktopech. „Vznikl i nový buzzword – smombies – smartphone zombies,“ podotkla k fenoménu Petrmanová.

Počet uživatelů, kteří se na internetu pohybují čistě prostřednictvím mobilních telefonů, roste. „O víkendu se dělí uživatelé desktopů a mobilů zhruba padesát na padesát. Promujete pondělní akci a nejste na mobilech? Půlka uživatelů to neuvidí,“ upozornila specialistka. Investice do mobilní reklamy tomuto trendu však u nás stále neodpovídají.

Pozornost je tak třeba věnovat uživatelům „mobile only“, zejména mladým lidem narozeným po roce 2000. Neznají telefony jinak než jako smartphony, nejsou pro ně jen prostředkem pro posílání zpráv a telefonování. Petrmanová se navíc domnívá, že už není pravda, že tato skupina nerozhoduje v nákupním procesu. „Mají nejnovější smartphony, kupují si kvalitní oblečení,“ dodala. „Dnešní děti na to mají a mají i na vaše produkty a služby. Je potřeba s nimi komunikovat na zařízení, které je pro ně relevantní,“ zdůraznila.

Na mobilní reklamu musí do budoucna myslet i kreativa, apeloval Dušan Šimonovič, konzultant pro danou oblast. Méně podle něj může být více a menší, stručné mobilní formáty mohou být efektivnější než klasické desktopové bannery. Zmínil i nový Seznamem připravovaný formát splitter. „Je to formát, který uživatele vtáhne do děje a není ho možné minout,“ dodal.

„Prostor na kreativu v mobilní reklamě je, můžete si s tím vyhrát. Když potřebujete něco extra, prostor v mobilu dokážeme nafouknout,“ řekl k reklamním formátům Dušan Šimonovič.
Foto: Seznam.cz

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)