Když léta komunikujete jenom s novináři, může pro vás být přechod na přímý kontakt se širokou veřejností šok. Tímhle poznáním si teď na sociálních sítích prochází česká policie, dosud celé roky ukrytá za hradbou nesrozumitelných úředních vyjádření. Na Facebooku je vidět, jak se v odpovědných správcích její stránky perou pravidla komunikace na nových médiích s tradičním přístupem uniformy. Správci se očividně místy dost kousají do jazyka, aby všechny provokatéry spontánně nepožádali o občanku, řidičák a techničák.
Do pravidelné rubriky o sociálních sítích jsme tentokrát vybrali právě příklad z policejního Facebooku. Bezpečnostní sbor připravil několik variant náborové kampaně a nechal veřejnost hlasovat, která z nich je nejlepší. Od té doby rozdýchává nejen komentáře k estetickému pojetí vizuálů („vypadáte jako skupina striptérů“), ale i klasické odvedení debaty jinam, nejčastěji k policejním platům.
Nejdřív se správci statečně drželi a „děkovali za názor“, pak ale přece jen pronikla na povrch profesní ješitnost a pocit křivdy. „Věděli jste, že je dokázáno, že komentáře uživatelů spíše vystihují osobu komentátora než produkt či komentovanou skutečnost?“ urazil se orgán. Ještě že stránky nemají funkci šťouchání uživatelů. Obuškem.
Filip Rožánek
šéfredaktor
Tiskové zprávy, náměty a ohlasy posílejte na [email protected].