Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Politiky se teď v médiích nezbavíte

Volby do sněmovny se blíží. Jak už je zvykem, zabývat se jimi u nás budou v podstatě všechna zpravodajství komerčních i veřejnoprávních médií. Rutinní servis by mělo oživit několik inovací.

Například zpravodajský server vydavatelství Economia Aktuálně.cz vedle článků nabídne i sérii interaktivních formátů, které čtenářům mají pomoct s orientací v nabídkách jednotlivých stran. „Ve videu kromě jiných nabídneme velkou předvolební debatu na klíčové téma budoucnosti českého zdravotnictví,“ říká šéfredaktor Pavel Tomášek.

Nova slibuje „něco“ velkého

Česká televize podobně jako minule odvysílá třikrát týdně 14 tematických debat, kterými provedou moderátoři Daniela Písařovicová a Jakub Železný. „Lídři stran, které mají volební potenciál menší než pět procent, dostanou prostor v sobotním pořadu Politické spektrum na ČT24,“ dodala mluvčí Karolína Blinková. Celý seriál vyústí 19. října do Superdebaty. V den voleb poběží Volební studio, které budou moderovat Václav Moravec, Marcela Augustová a Daniela Písařovicová.

Reklama
ČEZ

Oproti minulému předvolebnímu období televize Barrandov zavedla pořady Duel Jaromíra Soukupa a Týden s prezidentem. Duel získal před volbami dvojnásobný prostor a v úterý se z něj stává dějiště debat. Lídři hlavních politických stran se v něm však nesetkají. „Jde nám především o stranickou vyváženost, nikoliv o předsednické posty na jednom místě,“ uvedla mluvčí Marie Opálková.

Nova své programové plány blíže komentovat nechtěla. „Připravujeme pro diváky největší volební vysílání ve své historii. Podrobnosti oznámíme v následujících dnech,“ uvedla jen mluvčí korporátního PR Jana Ondrejechová. Na televizi Prima budou volby vidět nejméně. Hlouběji se jimi budou zabývat jen tři říjnové speciály pořadu Partie.

Internetové projekty nejsou pozadu

DVTV bude sněmovní volby pokrývat poprvé. Novinářský projekt připravuje rozhovory se všemi lídry kandidujících stran, těch bude až 31. „Kromě toho dostanou kandidáti možnost oslovit voliče i napřímo ve speciálním pořadu DVTV Apel,“ dodává za DVTV Jan Rozkošný. Se šéfem Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky a bývalým analytikem Josefem Šlerkou plánuje zhodnotit marketingový průběh kampaní.

Společnost Seznam se k předvolebním speciálům vyjadřovat nechtěla.

Souboj o premiéra v Holešovicích

Mediální dům Mafra poskytne v MF Dnes denní předvolební zpravodajství. Věnovat se bude platům, školství a podobně. Na serveru Lidovky.cz se tentokrát zaměří na interaktivní projekty s využitím sociálních sítí. Server iDnes připravuje debaty s řadovými členy stran v pořadu Rozstřel i superdebatu s volebními lídry, které se ujmou šéfredaktor MF Dnes Jaroslav Plesl a moderátor iDnes.tv Vladimír Vokál. Dotazy mají pokládat i osobnosti z „veřejného života“. V den voleb proběhne kontinuální desetihodinové vysílání.

Vydavatelství Czech News Center připravilo pod názvem „Volební souboj 2017“ projekt spojený se značkou deníku Blesk. V holešovickém sídle postavilo studio, ze kterého každou středu vysílá živě redakce zpravodajství. Tématům se věnuje tištěný Blesk i jeho internetová mutace. Předvolební pokrytí završí debatou lídrů politických stran s názvem „Souboj o premiéra“.

Deník z produkce Vltava Labe Media těží ze silné pozice v regionech. „Uspořádali jsme panel 700 osobností z regionů,“ podotýká mluvčí VLM Lenka Brandtová. Z krajských debat poskytne i videozpravodajství. Součástí Deníku bude volební příloha.

Hospodářské noviny vydavatelství Economia chystají speciální vydání i videoobsah. „Máme naplánovanou spolupráci s agenturou monitorující sociální sítě. Bude pro nás chystat sběr dat i na regionální bázi,“ dodává šéfredaktor politického zpravodajství a publicistiky Luboš Kreč.

Z rádia zazní debaty i satira

Veřejnoprávní Český rozhlas slibuje předvolební vysílání na Radiožurnálu a stanici Plus. „Od rozhovorů jeden na jednoho přes vizitky jako formu předvolební prezentace krajských lídrů až po diskuse, v nichž se prostřídají představitelé všech kandidujících subjektů,“ přibližuje mluvčí Jiří Hošna.

Z komerčních rádií se volbám bude věnovat jen Frekvence 1, a to ve víkendovém pořadu Pressklub s Lubošem Xaverem Veselým. Téma se promítne i do dlouhodobých politicko-satirických formátů Andrej Bavíš a Frekvence 1 volá na Hrad. Naopak rádia ze sítě Radio United Broadcasting (mj. Kiss, Signál, Country) nebudou podle vyjádření ředitele Martina Hrocha volby nijak reflektovat.

„Můžu vám garantovat, že nebudu jako většina politických komentátorů a moderátorů, kteří se tváří, že sežrali Šalamounovo víte co,“ zahájil Jaromír Soukup premiérový debatní speciál na Barrandově.
Repro: MAM

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)