Slovenský fastfoodový řetězec Mr. Kebab vkročil do České republiky. Vstupuje na kebabový trh, kterému zatím vládnou nezávislé provozovny. Odlišit se od nich chce stejným standardem chuti, obsluhy a nabídky ve všech pobočkách, kterých chce mít „několik desítek“.
První česká provozovna byla zatím otevřena v kladenském obchodním centru Central Kladno. V listopadu přibude druhá v obchodním centru IGY Centrum v Českých Budějovicích. Otevření desítek provozoven bude prý záležitostí „příštích let“. Na slovenské domácí půdě má řetězec přitom prodejny jen tři.
Češi i Slováci mají stejné chutě
Marketingový plán řetězce je vytvořen na celý rok. Jsou v něm zahrnuty PR aktivity, navigace, vizibilita, podpůrné akce, zavádění nových produktů nebo věrnostní program. „Velice úzce v těchto věcech spolupracujeme s marketingem obchodních center,“ říká Petr Kutík, jednatel společnosti Czech Retail Group, která je držitelem master licence pro Českou republiku.
„Využíváme nejen masová média, tištěnou a on-line reklamu, ale i ochutnávky a aktivní oslovování potenciálních konzumentů,“ doplňuje Kutík s tím, že v plánu je i zavedení mobilní aplikace, která už funguje na Slovensku.
Kutík si myslí, že čeští i slovenští konzumenti mají stejné chuťové preference. „Klíčová je pro ně stálost chuti produktu, dostupnost provozovny, příznivá cena, adekvátně rychlá obsluha,“ dodává.
Logo bylo zkoumáno čtyři měsíce
Řetězec v roce 2005 založil L’ubor Lelovits, který k začátkům říká: „Jen samotné výsledné logo bylo podrobeno čtyřměsíčnímu veřejnému průzkumu různých věkových skupin, budoucích konzumentů, ale i marketingových odborníků významných světových firem působících na Slovensku.“ První prodejna Mr. Kebab zahájila provoz v Košicích, poté přibyla ještě jedna pobočka ve stejném městě a jedna v Žilině.
Kromě kebabu zákazníci v nabídce najdou sýrové, kuřecí a bramborové pokrmy nebo zeleninové saláty.