Co do počtu obchodů největší nákupní centrum u nás se otevře na pražském Chodově 11. října. Lidé jich tady najdou víc než tři stovky. Vzniknou v něm i specificky zaměřené „destinace“, jako je Grand Kitchen a Designer Gallery. A také velké kino. „Budeme mít první megaplex Cinema City v České republice. Nabídne 18 sálů,“ říká Petra Valentová, marketingová manažerka Centra Chodov. Díky větší velikosti se rozšíří i reklamní aktivity centra. „Budeme cílit skoro na celou republiku. V říjnu poprvé půjdeme do celostátních komerčních televizí a plánujeme to i na příští rok.“
Centrum Chodov otevíráte po rozsáhlé přístavbě 11. října. Co u vás lidé najdou jinak, než bylo před tím?
Centrum Chodov bude mnohem větší, než bylo. Plocha se téměř zdvojnásobí. Počet obchodů se z necelé dvoustovky rozroste na více než tři sta. Ovšem nejde jen o přístavbu, ale i o rekonstrukci celé stávající části centra, jak pasáží, tak většiny obchodů.
Součástí celkové proměny je i změna komunikace?
Neměníme celou komunikaci Centra Chodov. Novinkou jsou spíše drobné změny, jako je barevná úprava našich vizuálů z béžové do světle modré. Na venkovních reklamních plochách to bude lépe vynikat. A samozřejmě jsme změnili logo, aby bylo v souladu s moderním duchem a architekturou centra. Hlavní změnu v logu představují čtyři hvězdičky. Nejsou prázdným marketingovým tahem, ale ukazují, že jsme obstáli ve four star auditu, který zrealizovala společnost SGS. Čtyři hvězdičky jsou důkazem, že jsme centrum, které má kvality pro zákazníky nad rámec standardu. Tento audit má asi 650 různých bodů, které musí centrum splňovat. Mapuje to cestu zákazníka už od momentu vstupu. Třeba to, jakým způsobem je informován. Nebo i takové drobnosti, jako že na toaletách jsou dva háčky, což ocení zejména dámy. Mají si kam pověsit kabát a kabelku. V případě potřeby si u nás zákazníci mohou zapůjčit i deštník nebo šitíčko. K dispozici je i stylistka.
Ale budou lidé při pohledu na logo vědět, co ty hvězdičky znamenají?
Komunikujeme to v rámci centra na různých stanovištích, kde jsou prezentovány jednotlivé parametry a benefity ze zmíněného auditu. Hlavně však věříme, že všechna centra společnosti Unibail-Rodamco jsou kvalitně a hezky postavená, takže zákazník to sám cítí na atmosféře a rád se k nám vrací. A to je pro nás podstatné.
Nově v centru vznikly Designer Gallery a Grand Kitchen. První z nich je místem pro oděvní designéry, druhé pro restaurace a bistra. Mají samostatnou brandovou identitu, nebo spadají cele pod komunikaci centra?
Tato místa nazýváme destinacemi. Jsou specifická jak svým obsahem, tak i svou komunikací navenek. U Grand Kitchen jsme už od začátku použili odlišnou grafickou komunikační formu, než má celé centrum. Od typických food courtů v nákupních centrech se Grand Kitchen liší daleko vzdušnějším prostorem, ale třeba i tím, že všichni provozovatelé používají porcelánové nádobí. To pozvedá zážitek na úplně jinou úroveň. Co se týče Designer Gallery, tak ta vznikne v prvním patře. Bude zaměřená na dražší značky. Jejím srdcem bude tzv. concept store Czech Labels & Friends. K dostání v něm bude česká autorská tvorba a doplňky. Má být současně inspirací a edukací o tématech, jako je udržitelná móda nebo kreativita. Plánujeme v něm různé workshopy.
Na koho bude Designer Gallery cílit?
Má několik cílových skupin. Začali jsme mladými lidmi, kteří se zajímají o módu. Prostřednictvím reality show The Way, která se od jara vysílala na televizi Óčko, jsme jim představili české návrháře, z nichž vítězný Pavel Berky dostal milion korun pro vytvoření vlastní ready-to-wear kolekce. Bude moci nastartovat prosperující byznys s lokální udržitelnou módou. Celková komunikace Designer Gallery míří ale i na ženy do věku řekněme 55 let. Ty by mohly zajímat dražší značky, jako je Max Mara Weekend nebo Luisa Spagnoli. Ale nejsme Pařížská ulice v tom smyslu, že chceme být pro zákazníky cenově dostupní.
Co podle vás lidi do obchodních center kromě běžného nakupování táhne nejvíc?
Pořád jsou to značky obchodů. Čím dál více lidí sem ale chodí trávit svůj volný čas, takže stále důležitější jsou i zmíněné restaurace. Zdůraznila bych i význam dětských koutků nebo odpočinkových zón. To vše dnes zákazník bedlivě sleduje.
Platí, že nejlepším marketingem obchodního centra jsou jeho nájemci a marketingové aktivity centra jako takového jsou trochu druhořadé?
Z mého pohledu představuje mix nájemců vlastně samotný produkt, který marketér centra prodává. Nad rámec toho pořádáme různé akce a volnočasové aktivity, které jsou také důležité. Ale správný mix nájemníků je primární. Když není centrum správně pronajato, tak to máme z pohledu marketingu těžké. U nás si ale v rámci 300 obchodů zákazník v každé kategorii, jako je třeba spodní prádlo nebo pánská móda, určitě vybere.
Petra Valentová, marketingová manažerka Centra Chodov
Vystudovala ekonomickou diplomacii na Vysoké škole mezinárodních a veřejných vztahů Praha. Od roku 2012 působila v Havas Worldwide Prague, kde měla na starosti klienty z oblasti FMCG. Před nástupem do Unibail-Rodamco vedla marketingový tým Leo Express.