Naprostá většina internetové populace nakupuje potraviny stále v kamenných prodejnách (on-line nákupu dává přednost desetina) a svůj nákup pak odnáší v obyčejné tašce. Přepravky, různé krabice a batohy se používají méně. Pro představu, do tašky si nákup ukládají 4/5 nakupujících, do batohu pětina a přepravky nebo krabice (např. bedny od banánů) využívá v obou případech shodně tak desetina. Batohy jsou častěji vybaveni muži a mladí lidé do 30 let.
Neznamená to ale, že si tašky nějak masově kupujeme u pokladny, právě naopak. Téměř sedm z deseti lidí si totiž na nákup bere tašku vlastní, a to vždy (29 %) nebo většinou (38 %).
A jaký materiál nákupních tašek vítězí? Co se týká těch pořízených při nákupu, je to stále igelit (60 %). Papírovou tašku si při samotném nákupu koupí pětina a rovněž pětina si nejraději koupí velkou pevnou tkanou nebo látkovou tašku.
Pokud máme tašku na nákup s sebou, je to nejčastěji látková skladná do kabelky (v 37 % případů). Takto vybaveny chodí nakupovat především ženy, muži zase preferují větší pevné tašky, ať už tkané, látkové či plastové. Pětina chodí na nákup s vlastní „igelitkou“, typicky mladí do 30 let a muži. Úplnou popelkou mezi nákupními taškami je kdysi oblíbená síťovka, tu si dnes do obchodu nosí zanedbatelné jedno procento nakupujících.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.