Košík si do sebe vložil celý Kolonial

V srpnu se skupina Mall Group stala majitelem e-shopu s potravinami Košík.cz. Ten tak přibyl do jejího portfolia k podobně zaměřenému obchodu Kolonial.cz. Vzájemný „souboj“ vyhrál větší Košík.cz a značka Kolonial.cz skončila.

Podle ředitele Košíku Jana Jírovce nemělo smysl provozovat sobě si konkurující značky. Přesnější je však prý mluvit o „spojení obou projektů“, přičemž si od sebe prý vzaly to nejlepší.

Nově vzniklý projekt se proto zastřešil značkou Košík.cz, která je díky většímu pokrytí známější. „Museli jsme zohlednit počet zákazníků obou e-shopů a jejich pokrytí. V tomto ohledu bylo racionální rozhodnutí zvolit brand Košík.cz,“ vysvětluje Jírovec.

Spojení se týká know-how, managementu, týmů a logistických kapacit. Změna probíhala na technologické, zákaznické a komunikační úrovni. „Technologickou máme v podstatě za sebou, od 4. září už je doména Kolonial.cz přesměrována na Košík.cz, kam byly úspěšně zmigrovány také vyšší desetitisíce účtů,“ popisuje Jírovec. V rámci komunikace se zákazníky bylo prý důležité obhájit změnu a dát jasné důkazy, že Košík Kolonial nejen zastoupí, ale i překoná. „To se podařilo, a protože loajalita našich zákazníků je pro nás důležitá, trpělivě teď posloucháme zpětnou vazbu a snažíme se na ni reagovat v co největší možné míře,“ říká Jírovec.

Košík je pomalejší než Rohlík

Podle ředitele Košík.cz je pro tento e-shop důležitá především kvalita nabízených produktů. Její další zvyšování má být nyní výrazně důležitější než masivní komunikace nebo akviziční kampaň. „Pořád totiž platí, že klient, který přijde na doporučení spokojeného známého, je ten nejperspektivnější,“ myslí si Jírovec.

Oba e-shopy se prý dlouhodobě překrývaly vzhledem k tomu, že se orientovaly na domácnosti, rodinné a zásobovací nákupy. Kolonial upřednostňoval kvantitu a plánování před rychlostí, Košík prý zase dokázal najít kompromis mezi rychlostí doručení do tří hodin, pokrytím a šířkou sortimentu.

Jednatel poradenské společnosti ProRetail Petr Lysoněk nicméně upozorňuje, že konkurenční e-shop Rohlík.cz doručuje i expresně do dvou hodin, v čemž Košík.cz mírně zaostává. „Spojením on-line obchodů Košík a Kolonial každopádně vzniká protiváha současnému lídru trhu Rohlík.cz,“ hodnotí nově vzniklou situaci Lysoněk.

„Čas teprve ukáže, jestli je on-line prodej potravin ekonomicky efektivní a má reálnou návratnost investic,“ upozorňuje Petr Lysoněk z poradenské společnosti ProRetail.
Foto: Košík.cz

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen