Sedmnáct let na trhu, desítky klientů, dvojí ocenění Superbrands… Ředitelka agentury Event Arena Kateřina Horynová a šéf produkce Petr Mejsnar hodnotí uplynulé období. „Poslední rok byl obratově historicky nejúspěšnější, procesně jsme se hodně posunuli, a co je obrovsky důležité, jdeme do dalšího období se stabilním a motivovaným týmem,“ říká Horynová.
Kam se Event Arena za posledních pět let posunula?
Kateřina Horynová (K. H.): Rozpočty klientů se přesunují do aktivačních eventů a my na to reagujeme. Dříve naše eventy mířily pouze do oblasti B2B, teď mají stále větší podíl akce B2C. Naše letošní působení během letních festivalů bylo největší za dobu naší existence. Vidíme tam i největší potenciál růstu. Počty interních a obchodních konferencí nebo slavnostních akcí jsou proti tomu stabilní.
Kde čerpáte inspiraci pro své eventy?
Petr Mejsnar (P. M.): Velkou inspirací je pro nás festival EuBea (od letoška Bea World). Letos bude v Portu a výlet tam považujeme i za motivaci pro celý produkční tým. Zaletíme také do Las Vegas na největší veletrh eventových technologií EvenTech.
Dá se úspěch eventu měřit?
K. H.: Měřitelnost aplikujeme hlavně u B2C aktivit. U B2B eventů je měřitelnost přínosu ne nereálná, ale obtížná. Zjistit, jestli zaměstnanec změnil pohled na zaměstnavatele díky účasti na rodinném dnu nebo na vánočním večírku, a změřit, zda se to dlouhodobě projeví na fluktuaci ve firmě, sice formou dotazníků a interního monitorování lze, ale nikomu se do toho moc nechce.
Kolik máte klientů?
K. H.: Portfolio je stále širší, teď jich máme přes 20 a s některými spolupracujeme od našeho založení v roce 2000, například s Raiffeisenbank.
Jaké jsou eventové trendy?
P. M.: Jedná se určitě o augmentovanou a virtuální realitu, které se čím dál víc prosazují. Baví nás propojovat technologie s lidským faktorem. Při eventech jde o emoce a technologie je umí znásobit a výborně vyvolat. Proto jsme přišli s konceptem obří selfie tyče, kterou jsme použili pro našeho klienta Axe na letních festivalech. „Trendy“ jsou také 3D tisk, drony, zapojování robotů.
Co vás na českém eventovém trhu mrzí a chtěli byste to změnit?
P. M.: Nemůžu říct, že bych se setkával s něčím, co by nás vyloženě šokovalo. Existence garážových eventových agentur je v pořádku, sami jsme tak začínali. Problém je, když ve snaze nabídnout nízké ceny využívají neprověřené dodavatele, kteří třeba podceňují bezpečnostní pravidla. Nás se to netýká, protože využíváme zásadně prověřené dodavatele. Odhalovat a řešit tyto nešvary je jedním z úkolů nově vzniklé České eventové asociace, jejímž je Event Arena zakládajícím členem.
Jakých firemních hodnot se držíte?
K. H.: Profesionalita je pro nás klíčová a chceme, aby byla v naší práci vidět. Protože je to ale abstraktní pojem, dosadili jsme si za ni hodnoty, ze kterých se za nás skládá: zodpovědnost, osobní přístup, inovace a efektivitu.