Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Haló! Máte volného programátora?

Digitální marketing je momentálně v módě. Motivací pro pracovníky digitálek je často samotná práce,“ tvrdí Marek Hlavica, předseda Asociace komunikačních agentur (AKA). Dodává, že toto zaměstnání v sobě atraktivně kombinuje technologický pokrok a současně kreativní a pestrou náplň.

Ale i tak se podobně jako ostatní odvětví musí potýkat s nedostatkem kvalitních uchazečů. Najít nové zaměstnance občas agenturám pomáhá i personální agentura Online People. Podle slov její manažerky Magdalény Divišové nejčastěji hledá account manažery a konzultanty. Agenturní segment se podle jejích slov vyznačuje velkým tlakem. Některé firmy to vyvažují velkou pracovní svobodou. „Setkali jsme se také s tím, že firma svým zaměstnancům zajistila vilu na Bali, kde mohli kombinovat práci a odpočinek,“ podotýká.

Najít accounty může podle zkušeností Divišové zabrat i měsíce. „Agentury můžou mít na druhou stranu tak silný interní tým a dobrou atmosféru, že zafunguje networking a pozice může být obsazena v řádech hodin,“ upozorňuje.

Reklama
ČEZ

S programátory je potíž

Kódování a programování potřebují agentury především pro tvorbu digitálních projektů na míru. Nejedná se pouze o webové stránky, ale i o různé aplikace nebo systémy.

Hledání programátorů je velké téma už několik let a agentury o šikovné adepty bojují s technologickými giganty, korporacemi, vývojářskými studii i start-upy.

Ředitel finančně-technologické firmy Spendee David Nevečeřal pro MAM řekl, že se k němu na programátorské pozice často hlásí právě lidé z agentur: „Hodně slyším, že jim nevyhovuje dělat anonymně na nových projektech v rámci zakázek pro agenturu. Místo toho se chtějí stát součástí brandu, kterým se můžou přímo pochlubit a můžou mu pomáhat dlouhodobě růst. Taky chtějí výsledek přímo ovlivnit, ne pouze plnit přání klienta.“

Inzerát je minulost

A co konkrétně tedy agentury dělají, aby našly nové lidi? „Oslovujeme uchazeče ze všech stran, jedním z nástrojů jsou i inzeráty, ale dnes jsou už prakticky neefektivní,“ říká Lenka Kryglová, head of operations v agentuře Aqua Digital. Raději tedy využívají sociální sítě, reference a přímé oslovování kandidátů.

Největší česká agentura Wunderman řeší nedostatek programátorů tím, že dává šanci juniornějším kandidátům, kteří mají chuť se učit. „Pro seniornější role hledáme programátory, kteří mají specifické marketingové znalosti, což může být na jednu stranu zajímavé, protože se tito lidé mohou rozvíjet, ale i limitující, protože nám to zužuje výběr,“ říká Zita Výbošťok, vedoucí náboru firmy.

V agentuře McCann Prague mají nastálo tři programátory, na konkrétní projekty pak nabírají další lidi ad hoc. Přitahuje je prý hlavně rodinná atmosféra a práce na zakázkách pro velké klienty, často i nadnárodního charakteru.

Jaké jsou podle oslovených agentur nejžádanější profese v digitálních agenturách?

– account manažer
– UX specialista
– programátor
– kreativec

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)