Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Firmy hledají náhradu za billboardy

Odstraňování billboardů podél dálnic a silnic první třídy bude mít největší dopad na komunikaci regionálních firem. Pro větší korporace to podle jejich vyjádření komplikace neznamená. Výpadek ploch nahradí jinak.

Zadavatelé dálničních a silničních billboardů se podle ředitele společnosti BigMedia Marka Pavlase dělí půl na půl na síťové klienty, pro které jsou dálnice součástí celostátních kampaní, a na klienty, kteří využívají hlavně lokálních výhod outdoorové komunikace. Billboard jim slouží jako vizuální navigace do konkrétní provozovny. Také podle výkonného ředitele mediální agentury MEC Ondřeje Šimůnka se zákaz dotkne hlavně malých a středních firem, které jsou závislé na určité lokalitě a nemají dostatek peněz na nákup jiného mediálního prostoru.

Jako možnou náhradu vidí Pavlas nosiče, které k dálnicím a silnicím první třídy sice přiléhají, ale jsou na území města. „Novela zákona o pozemních komunikacích se na ně nevztahuje,“ připomíná. Domnívá se, že o tyto plochy poroste zájem.

Reklama
ČEZ

Kudy na hamburger?

Regionální billboardy pomáhaly třeba fastfoodům. „Původní plochy měly nespornou výhodu ve včasném upozornění řidiče na blížící se restauraci,“ uvádí pro MAM Zuzana Svobodová, PR ředitelka McDonald’s. Společnost řeší, čím zakázané billboardy nahradí. „Nebude to však nijak drastické,“ míní Svobodová. Přelevání investic mezi media typy je podle ní dané hlavně strategickými prioritami společnosti, ne aktuální změnou legislativy.

Také operátor O2 připravuje změnu při plánování svých marketingových aktivit. Podle mluvčí Lucie Pecháčkové chce firma hledat náhradu nejen mezi venkovními plochami, ale i v on-line a off-line médiích.

Billboardy jsou důležitým komunikačním nástrojem i pro větší kampaně společnosti Internet Mall. „Možná přesuneme tuto část rozpočtu mimo OOH,“ naznačuje mluvčí Jan Řezáč. Jako jednu z možných cest vidí e-shop digitální a obsahový marketing. „Naše mediální plánování ale nebude zásadně ovlivněno,“ dodává Řezáč.

„Podstatné je, jakou roli outdoorová plocha v komunikaci klienta hrála a jestli je cílená na konkrétní místo, anebo na cílovou skupinu,“ shrnuje za mediálku MEC její výkonný ředitel Ondřej Šimůnek.

Silničáři spočítali billboardy

U dálnic je ještě podle čerstvých dat Ředitelství silnic a dálnic přes tisíc dnes už nelegálních ploch čekajících na odstranění. Silničáři už na ministerstvo dopravy předali první soupis. Vzhledem k množství nosičů ale nejspíš budou muset vyhlásit veřejný tendr na likvidaci billboardů.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)