Ještě o prázdninách začaly světové eventové agentury předpovídat, jaké budou určující trendy firemních akcí a konferencí pro rok 2018. Shodují se na několika hlavních bodech: všechno směřuje k čím dál větší interaktivitě, hravosti, ohromujícím multimédiím a na míru připravenému obsahu. Jistotou zůstává kvalitní catering (protože sytý host odpustí ledacos), ale už i do této oblasti dorazila módní vlna zážitků a překvapení.
Ponoření s chytrým telefonem
Trendy slovem roku 2018 bude bezpochyby „imerze“. Marketing si ho půjčil z fyziky, česky znamená vnoření. Imerzní akce je taková, která návštěvníka vtáhne do děje a z pasivního účastníka udělá aktivního účinkujícího v doprovodném programu. Nejlépe tak, že šálí jeho smysly: chuť (nečekanými kombinacemi surovin), hmat (pomocí virtuální reality), sluch (prostorovým zvukem) i zrak (holografickými projekcemi). Sladké mámení se týká také čichu, když esence rozprášené v místě eventu podporují spontánní asociaci s prostředím – třeba vůně čerstvě pražené kávy, kterou si všichni spojí s kavárnou a dostanou potom chuť ji navštívit.
Pokud jde o samotné vtažení do programu, nejlepším imerzním nástrojem je ten, který dříve na konferencích zakazovali a vypínali: mobil. Dnes se dělají aplikace konferencím na míru, podporuje se sdílení na sítích a ti, kteří nemohou být na místě, očekávají profesionálně pojatý přímý přenos na Facebooku nebo YouTube.
Výzvy pro introverty
Pokud si chcete na konferenci nebo večírku v klidu posedět se sklenkou něčeho dobrého, budete to mít čím dál těžší. Trend velí vyrušovat a dostávat lidi z jejich sociální bubliny. Hranice mezi pódiem a diváky se stírá, z akcí se stává cosi jako kolektivní teambuilding zahrnující hry, rozcvičky, soutěže a charitativní sbírky. Všichni musí být veselí.
V případě, že je vaše introvertní já silnější než atmosféra akce, můžete se uchýlit alespoň do bezpečí cateringu. Ale i tady pozor na trendy: pronikla do něj móda raw, super food a veganských pokrmů. Místo prostého nádobí se pochutiny aranžují do komplikovaných a tematicky pojatých scén. „Do popředí se dostávají krajiny vymodelované z jídla. Představte si třeba lesík nebo podmořský svět, kde je jedlé úplně všechno, na co sáhnete,“ popsala tento trend Lorraine Thorneová z britské společnosti Peyton Events. „Pořadatelé zkrátka chtějí něco, co si budou lidé dlouho pamatovat,“ vysvětlila.
Ani přípitky a koktejly nejsou jako dřív: čím dál víc se objevují moktejly (míchané nealkoholické směsi ovocných šťáv a dalších přísad servírované ve vysokých sklenicích). Jídlo a nápoje přes všechny inovace do fáze hologramů naštěstí nedospěly.