Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Budoucnost na silnicích vypadá elektricky

Zájem o automobily na klasická fosilní paliva klesá úměrně kauzám věnovaným jejich vlivu na životní prostředí. Lidé se začínají poohlížet po náhradě. A elektrický pohon se jeví jako jedna z těch nejatraktivnějších. Výrobci jsou tlačeni k nabízení ekologičtějších alternativ: hybridních a plně elektrických modelů.

Nabídka aut s elektrickým motorem proto každoročně narůstá. Stejně jako jejich popularita u laické veřejnosti, což potvrzuje i aktuální výzkum agentury Ipsos. Vyplývá z něj, že zhruba polovina těch, kteří by teď zvažovali nákup nového auta, by o elektromobil měla zájem v horizontu dvou až tří let, přičemž téměř 10 procent by o něm uvažovalo už nyní.

Hlavními důvody pro nákup e-auta jsou nízká cena za kilometr a ekologičnost. Proti hovoří stále ještě nízká hustota sítě dobíjecích stanic a absence státních pobídek k nákupu e-aut v míře, jakou znají zatím jen státy na severu Evropy.

Reklama
ČEZ

Otázkou je další vývoj. I proto Ipsos chystá syndikovanou studii o elektromobilech, která se zaměří jak na běžné nefiremní zákazníky, tak i na fleet manažery, včetně srovnání s vybranými evropskými zeměmi.

„Budeme měřit tržní potenciál elektromobilů, budeme se například zabývat analýzou motivátorů či naopak bariér při nákupu a také typologií zájemců,“ dodává Blanka Šímová, account director divize Ipsos Automotive.

V případě dotazů, prosím, pište na adresu: [email protected].

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)