Budoucnost na silnicích vypadá elektricky

Zájem o automobily na klasická fosilní paliva klesá úměrně kauzám věnovaným jejich vlivu na životní prostředí. Lidé se začínají poohlížet po náhradě. A elektrický pohon se jeví jako jedna z těch nejatraktivnějších. Výrobci jsou tlačeni k nabízení ekologičtějších alternativ: hybridních a plně elektrických modelů.

Nabídka aut s elektrickým motorem proto každoročně narůstá. Stejně jako jejich popularita u laické veřejnosti, což potvrzuje i aktuální výzkum agentury Ipsos. Vyplývá z něj, že zhruba polovina těch, kteří by teď zvažovali nákup nového auta, by o elektromobil měla zájem v horizontu dvou až tří let, přičemž téměř 10 procent by o něm uvažovalo už nyní.

Hlavními důvody pro nákup e-auta jsou nízká cena za kilometr a ekologičnost. Proti hovoří stále ještě nízká hustota sítě dobíjecích stanic a absence státních pobídek k nákupu e-aut v míře, jakou znají zatím jen státy na severu Evropy.

Otázkou je další vývoj. I proto Ipsos chystá syndikovanou studii o elektromobilech, která se zaměří jak na běžné nefiremní zákazníky, tak i na fleet manažery, včetně srovnání s vybranými evropskými zeměmi.

„Budeme měřit tržní potenciál elektromobilů, budeme se například zabývat analýzou motivátorů či naopak bariér při nákupu a také typologií zájemců,“ dodává Blanka Šímová, account director divize Ipsos Automotive.

V případě dotazů, prosím, pište na adresu: [email protected].

Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk