Pro mě jako pro milovníka dobrých aut a fanouška zajímavých reklam byly vždy marketingové výstupy světových automobilek vzorem. To, co však v posledních letech na české reklamní scéně předvádí Hyundai, mi přijde spíše z žánru laciných politických kampaní.
Kampaně korejské automobilky jednoznačně namířené proti české Škodě Auto mi už opravdu vadí. Pochopil bych, kdyby se jednalo o kampaň při vstupu značky na náš trh, respektive se začátkem výroby značky Hyundai v Nižních Lhotách u beskydských Nošovic. A po pár měsících by marketéři vymysleli novou strategii.
Nějakou sofistikovanou, promyšlenou, nápaditou, novou.
Nicméně od roku 2013 se Hyundai stále obouvá do „svého souseda z Boleslavi“, jak říká jeden ze sloganů. Ten Rada pro reklamu v roce 2015 prohlásila za závadný. Stejně tak rada klepla Hyundai přes prsty za jiné kampaně.
To jim tak český konkurent, který si drží třetinu trhu prodeje nových automobilů, vadí?
Zároveň dávám palec nahoru marketingu Škodovky, že na tyto narážky téměř vůbec nereaguje.
Proč se Hyundai ve svých sloganech typu „Lepší než ostatní“ neopírá o žádná data nebo konkrétní údaje? Jak jim to má zákazník věřit? Je to jen takové laciné zvolání do tmy.
Jak dlouho nad tím asi marketingový tým seděl a kolik teambuildingů, kreativních obědů a brainstormingů asi absolvovali, než takovou blbost vymysleli? To mohli rovnou říct: Hyundai, mějte se hezky!
Proč říkají, že „obrovský interiér konkurence neskousne“? Já myslel, že spíše než jako provokace pro jiné automobilky slouží auta pro řidiče a jejich posádku.
Od Hyundai je to vlastně jednoduché zadání: strefujte se do Škodovky, to bude v reklamních kampaních stačit. Jen mám trochu obavy, aby se pak stejně agresivně jako marketéři Hyundai nezačali vůči „sousedům z Boleslavi“ chovat taky řidiči této značky.
Jsem zvědavý, jestli v budoucnu přijde Hyundai s pořádnou kampaní. Nebo alespoň pořádným motorem, když už jsou ty Hyundai lepší než ostatní…
Jiří Baroš marketing & sales manager, Blankyt Group