Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Alzák dostane maďarský hlas. Největší český e-shop investuje desítky milionů do expanze

Zelený mimozemšťan z reklamy na e-shop Alza, kterého dosud znají z éteru pouze Češi a Slováci, překročí ještě na podzim hranice mimo bývalou federaci. Alza nasadí televizní reklamu na svou nabídku v Maďarsku. Alzákův známý hlas, který mu propůjčil dabér Bohdan Tůma, na maďarském trhu nahradí hlas Gábora Csöreho. Šestačtyřicetiletý herec je známý hlavně z televizních filmů a seriálů, dabuje také animované snímky. Se svým českým kolegou má společné to, že oba namlouvali postavičku Erika Cartmana v seriálu South Park.

Alza už nabízí svůj sortiment v různých jazykových mutacích internetových stránek pro dalších více než dvacet evropských zemí. V praxi to ale znamená, že si zákazník objedná on-line a zboží je mu doručeno domů, na poštu nebo do jiného partnerského výdejního místa.

Maďarsko je významné

Druhým krokem při snaze prorazit v zahraničí je zřízení vlastních showroomů a výdejních míst. S Maďarskem v tomto směru Alza začíná proto, že právě v této zemi se jí i přes „úspornější“ režim velmi dařilo. „Podíl tržeb Maďarska na celku se zvyšuje, nyní hovoříme už o jednotkách procent obratu celé Alzy,“ říká místopředseda představenstva Alzy Tomáš Havryluk.

Reklama
Know

„Do dvou let v Maďarsku spustíme novou centrálu. Takovou, jakou znají zákazníci z Česka a Slovenska,“ představuje Havryluk s tím, že si ji bude možné zjednodušeně představit v rozsahu stávajícího showroomu v pražských Holešovicích, kde je hlavní sídlo a zároveň ukázková prodejna firmy. „Investice do tohoto projektu dosahuje desítek milionů korun,“ přibližuje Havryluk finanční náročnost celého projektu.

Zásobování ze Slovenska

Společně s tím bude Alza v Maďarsku investovat do posílení osobního odběru zboží, včetně instalace takzvaných AlzaBoxů. To jsou samoobslužná výdejní místa, ve kterých je zboží uloženo ve schránkách, z nichž si ho zákazník vyzvedne po zadání číselného kódu. O zásobování maďarského trhu zbožím se postará sklad firmy ve slovenském Senci.

Další zemí, kde se bude chtít Alza tímto způsobem více prosadit, má být Rakousko. Ve Vídni letos v létě otevřela první menší reprezentační prodejnu, na Favoritenstrasse kousek od hlavního nádraží. Podobnou pak už od loňska provozuje právě v Budapešti poblíž opery. Obě pobočky mají ale otevřeno jen přes týden, o víkendu zákazníky neobsluhují. Svým jednoduchým vybavením a pojetím připomínají spíše výdejny. Komfort a servis je tedy s českou centrálou zatím nesrovnatelný.

Loni největší český e-shop utržil 21 miliard korun (s DPH), což představuje pětinový meziroční nárůst. Údaje o zisku zatím firma nepublikovala. V roce 2015 dosáhl 568 milionů korun. Ročně Alza zpracuje přes šest milionů objednávek. Společnost je vlastněna skupinou investorů, kteří ji ovládají prostřednictvím holdingu L.S. Investments Limited. Název Alzy je složeninou ze jména a příjmení jejího zakladatele Aleše Zavorala, který si projekt vymyslel v roce 1994.

Maďarská pobočka Alzy je zatím velmi jednoduchá. Do dvou let má přijít velkolepá proměna.
Foto: Alza

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)