Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Agnieszka Kozłowská: Pro Čechy jsme speciálně připravili pizzu quattro formaggi

V nich chce AmRest dosáhnout „provozní dokonalosti“, které využije pro další rozvoj řetězce u nás. „Pro rok 2018 pak chystáme daleko rychlejší rozmach,“ říká marketingová ředitelka Agnieszka Kozłowská.

Na český trh nevstupuje Pizza Hut poprvé. Vaše provozovny mohli v Praze zákazníci navštívit už v 90. letech. V roce 2004 jste se ale z trhu stáhli. Co bylo tehdy důvodem odchodu a proč si myslíte, že to tentokrát vyjde?

Je důležité říci, že to nebyl AmRest, kdo zde tehdy provozoval Pizza Hut. Samozřejmě to byla stejná značka restaurací, ale my jsme za ni nebyli zodpovědní. Bavíme se o situaci před třinácti lety a od té doby se svět změnil. Gastronomický sektor se proměnil, potřeby a preference konzumentů jsou jiné. Z toho důvodu jsme se rozhodli, že právě teď je pro nás ten správný čas na vstup značky do České republiky. Koncept Pizza Hut Express stavíme na dvou hlavních přívlastcích, kterými jsou rychlost a vysoká kvalita jídla. Nabízíme kvalitní pizzu připravenou přímo před zraky zákazníků. Na rychlosti si zakládáme, protože garantujeme lhůtu pěti minut na vydání pizzy. Když to nestihneme, tak zákazníka pozveme na další pizzu zdarma.

Reklama
ČEZ

Jakou marketingovou strategii jste si připravili pro český trh?

Pizza Hut je jako součást AmRestu řízena podle globální strategie značky. Ale je pravda, že když vstupujeme na nový trh, tak mu ji přizpůsobujeme. V centru naší pozornosti stojí zákazník a tomu se podřizuje i lokální marketing. Dobrým příkladem je rozšíření naší nabídky na zdejším trhu o pizzu quattro formaggi. Tu mají Češi nejraději. V polském a maďarském Pizza Hutu ji nenajdete.

Budete provozovny otevírat spíše v nákupních centrech, nebo v ulicích? Porovnejte potenciál obou míst.

Máme v hledáčku oba tyto typy lokalit. Nejdřív vstupujeme do obchodních center. Zjišťujeme, jaká nákupní centra jsou v České republice klíčová, a ta chceme pokrýt. Pokud jde o umístění v ulicích, tak nás zajímají jednak centra měst s restauracemi a velkou frekvencí lidí, jednak dopravní terminály, jako jsou nádraží nebo letiště. Letos nás v Česku najdete jen v obchodních centrech, ale v příštím roce se už dostaneme i mimo ně. Po Praze se plánujeme rozšířit do dalších velkých měst, jako jsou Brno a Ostrava.

Kolik provozoven chcete otevřít?

Pro český trh máme připraven velmi přesný plán, který počítá se sedmdesáti restauracemi do roku 2021. Půjde jak o Pizza Hut Express, tak o Pizza Hut Delivery. Jako první otevíráme Pizza Hut Express. Příští rok budeme otevírat i provozovny Pizza Hut Delivery s donáškou přímo do domu. Rozvoz jídla už děláme u KFC, takže naším dalším krokem na tomto trhu bude i rozvoz pizzy. Oba zmíněné koncepty odpovídají nejsilnějšímu současnému požadavku zákazníků, což je pohodlí. Lidé nemají čas a hledají to, co je pro ně snadné a rychlé.

Kdo je cílová skupina značky Pizza Hut?

Máme široký rozsah. Z demografického pohledu není naše cílová skupina nijak zvláštně vymezena. Jsme tady pro ty, kdo nemají čas, ale chtějí přitom jídlo z kvalitních ingrediencí. Zakládáme si rovněž na osobním přístupu našeho personálu.

Necílíte přesto hlavně na mladé lidi?

Samozřejmě i na ně. Pizza Hut je ale značka pro širokou veřejnost. Jsme otevřeni různým lidem různého věku.

Připravujete kromě pizzy quattro formaggi pro český trh i jiné specifické výrobky?

Ve střední Evropě jsou nejoblíbenější pizzy margherita, grande pepperoni nebo prosciutto a ty mají rádi i Češi. Navíc jsme přidali zmiňovanou quattro formaggi, což je zde naše lokální zvláštnost. Těžiště Pizza Hutu spočívá v pizzách, ale prodáváme rovněž předkrmy, dále nápoje, které konzumujete společně s pizzou, a v budoucnu chceme nabízet i dezerty, které si budete moci vychutnat po jídle.

Český trh je fastfoody a pizzeriemi poměrně nasycený. Čím se chcete odlišit?

Důraz klademe na rychlost a vysokou kvalitu produktů. Pizza Hut Express není fastfood, ale „fast casual restaurant“, kde celá příprava jídla probíhá před zraky lidí. Chceme se odlišit i tím, že u nás zakoupíte pouze celou pizzu ve velikosti vhodné pro jednoho člověka, ne jednotlivé plátky, jak je to možné v jiných občerstveních.

Jaké komunikační aktivity chystáte?

Zaměříme se na digitální média, hlavně na sociální sítě. Už máme fanpage na Facebooku. Další částí našeho marketingu bude lokální marketing přímo v obchodních centrech. Pod tím si můžete představit reklamu, která se v nákupním centru nachází do pěti minut chůze od dané restaurace. V této fázi neplánujeme rozsáhlé reklamní kampaně v masových médiích.

Před třemi lety značka Pizza Hut v USA testovala dotykové obrazovky vestavěné do stolů v restauracích. Lidé si mohli navolit velikost pizzy i její ingredience a pak si ji jednoduše objednat. Jak tento experiment dopadl?

Popisované interaktivní stoly fungují v několika restauracích v Británii. Ve střední Evropě jsme je zatím nezavedli. Vycházejí vstříc trendu personalizace. V jeho duchu tady v Palladiu nabízíme pizzu, kterou si může zákazník sám navrhnout z různých ingrediencí. To je na ostatních trzích jeden z našich prodejních trháků.

Agnieszka Kozłowská, marketingová ředitelka Pizza Hut Delivery & Express

Vystudovala sociologii v polské Vratislavi. Během posledních deseti let pracovala v polsko-americké firmě AmRest pro různé značky. Například v letech 2008 až 2011 měla na starosti kavárny Starbucks v České republice. Do portfolia AmRestu v Česku dále patří fastfoodové brandy KFC a Burger King.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast
Vánoční nákupy

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)