Belgická televize RTL na konci prázdnin upozornila na retušované obaly akčního zboží v řetězci Lidl. Obchod během svého „řeckého týdne“ nabízel potraviny, na jejichž obalu byly pravoslavné kostely na ostrově Santorini. Kvůli „náboženské neutralitě“ z nich ale nechal vygumovat kříže na typických modrých střechách. Později se ukázalo, že to záměrně dělá už několik let. Jeho krok vyvolal kritické ohlasy nejenom v Belgii nebo domovském Německu, ale také na dalších trzích včetně českého. Ministr zemědělství Marian Jurečka vyzýval k bojkotu zboží, kardinál Dominik Duka vyjádřil podporu řeckému velvyslanci. Tuzemská pobočka Lidlu se od retuší distancovala s tím, že je připravil mezinárodní marketingový tým. Pod tlakem emotivních reakcí na sociálních sítích i v médiích český Lidl oznámil, že německé centrále kritické ohlasy předá a navrhne se podle nich zařídit. Krátce poté vedení Lidlu v bádenském Neckarsulmu uznalo, že šlo o přehnaný krok, za který se firma omluvila. „Je nám velice líto, že aktuální design vyvolal nespokojenost. Není za tím žádný špatný úmysl,“ řekla mluvčí Isabel Lehmannová. „Při poslední revizi obalů jsme udělali chybu a teď se tématem zabýváme s nejvyšší prioritou. Nikdy nebylo a ani nikdy nebude naším záměrem reprezentovat ideologické postoje prostřednictvím našich produktů a produktového designu,“ citoval stanovisko firmy deník Frankfurter Allgemeine. Řetězec oznámil, že obaly své privátní značky upraví, „co nejrychleji to půjde“.