2. Nezdařená kampaň potápí mezinárodní PR firmu

Globální PR agentura Bell Pottinger, specializovaná na citlivé kauzy v mezinárodní politice, se ocitla na pokraji krachu. Klienti i zaměstnanci ji opouštějí poté, co vyšla najevo její neetická kampaň stimulující rasové napětí v Jihoafrické republice. Aby agentura odvedla pozornost od skandálů bohaté rodiny, spustila na sociálních sítích přes falešné profily kampaň „proti bílému monopolnímu kapitálu“ a strašila „ekonomickým apartheidem“. Inkasovala za to sto tisíc liber měsíčně. „Bell Pottinger zneuctil svými činy PR průmysl a za to ho potkaly nejhorší sankce,“ řekl na adresu firmy generální ředitel britské PR asociace Francis Ingham, která agenturu vyloučila. Firma dříve pracovala třeba pro bahrajnskou a egyptskou vládu nebo první dámu Sýrie Asmu al-Assadovou.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia