2. Nezdařená kampaň potápí mezinárodní PR firmu

Globální PR agentura Bell Pottinger, specializovaná na citlivé kauzy v mezinárodní politice, se ocitla na pokraji krachu. Klienti i zaměstnanci ji opouštějí poté, co vyšla najevo její neetická kampaň stimulující rasové napětí v Jihoafrické republice. Aby agentura odvedla pozornost od skandálů bohaté rodiny, spustila na sociálních sítích přes falešné profily kampaň „proti bílému monopolnímu kapitálu“ a strašila „ekonomickým apartheidem“. Inkasovala za to sto tisíc liber měsíčně. „Bell Pottinger zneuctil svými činy PR průmysl a za to ho potkaly nejhorší sankce,“ řekl na adresu firmy generální ředitel britské PR asociace Francis Ingham, která agenturu vyloučila. Firma dříve pracovala třeba pro bahrajnskou a egyptskou vládu nebo první dámu Sýrie Asmu al-Assadovou.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Brand Strategy
Fabini
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Brand Strategy
Fabini