I když by se mohlo zdát, že doba internetová tisku nepřeje, konkurenční mediatypy paradoxně investují do vlastních časopisů. Příkladem je nejen televize Prima, která nedávno vydala už svůj pátý titul, ale i tematické stanice jako Mňam TV nebo Šlágr TV. Pozadu nezůstávají ani rádia. Pro Český rozhlas je jeho Týdeník Rozhlas už tradiční záležitostí a svůj časopis má v portfoliu i společnost Lagardere.
Komerční média vidí ve vydávání vlastních časopisů nejen ekonomickou příležitost. „Přináší nám to dodatečné finanční prostředky nad rámec příjmů z televizní a on-line reklamy,“ říká marketingový ředitel FTV Prima Aleš Pýcha. Mňam TV, která na rozdíl od Primy svůj stejnojmenný časopis nabízí registrovaným divákům zdarma, spoléhá na data, která tím získá. „Díky distribuci na základě registrace přesně známe koncové odběratele, a dokážeme tak získat přesné metriky k cílové skupině,“ říká generální ředitelka Mňam TV Naďa Fidrmucová.
Lagardere svůj časopis Pigy zase vnímá jako doplněk celé značky. Nabízí ho pak nejčastěji na eventech. Za významnou součást brandu ale časopis nepovažuje. „Obecně je nutné si přiznat, že on-line je pro nás větší prioritou,“ řekla mluvčí společnosti Zuzana Nevoralová.
Co se týče témat, tak až na Týdeník Rozhlas, který je programovým a kulturním periodikem, se zbývající mediální časopisy nejčastěji soustřeďují na dětské čtenáře, vaření a hobby.
Časopisu Prima Vychytávky se průměrně prodá 40 tisíc výtisků. Magazín Mňam si objednalo 13 tisíc diváků.
Foto: Matej Slávik