Reklama
Megaboard

Seznam: Rozjíždíme programatik

Největší česká internetová společnost Seznam.cz se chce stát jedničkou na trhu v oblasti programatického nákupu a cílení reklamy. Ambiciózní plán představil při setkání s novináři nový obchodní ředitel Martin Švarc. Firma podle něj nemá jen následovat dění na trhu, ale má být přímo inovátorem. V případě Seznamu mají inovace podobu chystaného reklamního systému, kde inzerenti dostanou možnost na jednom místě kampaně zadat i vyhodnotit. „Rozvoj technologie je klíčový, nabíráme desítky vývojářů na reklamní systémy,“ podotkl Ondřej Krišica, manažer oddělení reklamy.

Seznam chce příští rok umístit všechny dostupné reklamní formáty do programatického nákupu. Ve spolupráci se společností Adform spustil vlastní DMP (data management platform). Podle odhadů obchodního týmu má programatik mezi lety 2018 až 2020 tvořit zhruba 50 procent příjmů z reklamy. Kromě programatiku chce firma výrazně posilovat nativní a video reklamu.

„Měníme se z prodejců na konzultanty,“ zaznělo v kontextu nabídky nových služeb a produktů. Kromě zlepšování odbornosti obchodních specialistů se bude investovat i do vzdělání klientů. „Učíme inzerenty, jak s reklamou pracovat, jak psát nativní inzerci,“ uvedl příklad Krišica.

Uživatele má zajímat obsah i reklama

„Reklamu vnímáme jako přirozenou součást obsahu,“ vysvětloval obchodní ředitel Švarc. V mobilní reklamě podle jeho týmu ubývá prostor na „obtěžování“ uživatelů klasickými bannery.

Změnami projde i Sklik. Od září přibude kombinovaný formát, který umožní nativní inzerci. Seznam se naopak chystá odstranit reklamní formáty, které zasahují do obsahu bez vyžádání uživatele.

Obchodní oddělení věnuje pozornost i reklamě napříč zařízeními. Momentálně je totiž podle specialistů největší výzvou doručování obsahu, o který mají uživatelé zájem v konkrétním momentě.

Prioritou společnosti jsou videoformáty. Podle manažera konzultačního oddělení, Dušana Šimonoviče, jim ale už nedominuje portál Stream.cz. „Stream.cz si nevede špatně, ale ostatní formy videa rostou rychleji,“ doplnil.

David Začal z oddělení péče o VIP klienty zdůraznil důležitost mobilní reklamy. „Snažíme se klientům říkat, že kdo zaspí v mobilu, bude spát další tři roky. Konkurence ho přejede,“ vzkázal zadavatelům.

„Úspěch stojí na lidech,“ tvrdí Martin Švarc. Na setkání s novináři vzal i své kolegy (zleva David Začal, Ondřej Krišica, Martin Švarc a Dušan Šimonovič).
Foto: Seznam.cz

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále