Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Publikum televizních zpráv vymírá

Publikum amerického televizního zpravodajství výrazně stárne. Průměrný věk diváka v prime time stanice CNN je 59 let. Ještě hůře jsou na tom Fox News a MSNBC, kde je to 65 let. Tradiční televize tak hledají způsob, jak přinést zprávy mladé generaci.

Mobily dotahují počítače

Podle letošní zprávy Digital News Report od Reuters Institute v USA prudce stoupá konzumace zpravodajství skrze sociální sítě. Zvolení Donalda Trumpa prezidentem tento trend ještě přiživilo. A chytré telefony se v době používání přes týden už vyrovnaly počítačům.

Tyto skutečnosti tlačí tradiční televizní zpravodajské kanály do iniciativ zaměřených na oslovování mladých diváků na digitálních platformách. Nestačí přitom přelít stejný obsah, který televize odvysílají. Je třeba vytvořit původní produkt přímo pro sociální sítě a mladou generaci, který lze pohodlně sledovat na mobilní obrazovce.

Reklama

Co mladé zajímá?

NBC si proto šla pro mladou cílovku přímo na Snapchat. Nedávno představila zprávy produkované výhradně pro tuto sociální síť. Nesou název Stay Tuned. Dvakrát denně pokrývají hlavní události dne, ale nabízí i speciální obsah. Během prvních dnů po svém zahájení Stay Tuned doručil například exkluzivní zprávu o rezignaci tiskového mluvčího Bílého domu Seana Spicera nebo o sebevraždě zpěváka Linkin Park Chestera Benningtona.

Stanice ABC zase minulý týden začala spolupracovat s mediální společností ATTN, která vytváří aktuální témata na stránky sociálních médií a zasahuje uživatele s průměrným věkem 25 let.

CNN před dvěma lety investovala 40 milionů dolarů a vytvořila digitální filmový podnik Great Big Story zaměřený na mládež. Ten vytváří krátké filmy o gastronomii, cestování a neobvyklých hobby. Na první pohled nepoznáte, že má něco společného s CNN. Stanice tak chtěla přilákat naprosto odlišné publikum. A vyplatilo se. Facebooková stránka má přes 4,5 milionu fanoušků.

Stoupající roli sociálních sítí si pomalu začínají uvědomovat i česká média. Česká televize se speciálními zprávami pro tyto platformy už začala. Role sociálních sítí ve zpravodajství ale u nás podle zjištění Reuters Institute není ještě tak dramaticky rostoucí jako v USA.

Moderátor zpráv pro Snapchat od NBC Gardi Schwartz
Foto: YouTube/ /David Vergel

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)