Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Pavel Houser: „Tendrové týmy“ jsou passé. Klienti chtějí znát konkrétní lidi na projektu

U nás stále hraje prim cena a klient tráví třeba tři měsíce výběrovým řízením. Přitom si často nevybírá na základě racionálních faktů, ale podle pocitů. Zato v zahraničí má velkou váhu osobní doporučení,“ říká Pavel Houser, výkonný ředitel digitální agentury Aitom, která se v červnu stala nejúspěšnějším subjektem soutěže Internet Effectiveness Awards a chce se orientovat na zahraniční trhy.

Proč je pro vás účast v soutěžích důležitá?

Má to víc aspektů. Můžeme se porovnávat s konkurencí, získáme od poroty objektivní hodnocení naší práce a samozřejmě je tam znatelný obchodní přínos. Když se ptáme svých klientů, jakým způsobem se o nás dozvěděli, z 80 procent odpovídají, že díky soutěži.

Reklama
ČEZ

Kolik webů ročně vytvoříte?

Ročně uděláme 15 až 25 nových. A souběžně děláme drobné úpravy na už vytvořených projektech.

Jedním z vašich klientů byly Dřevostavby Atrium. S nimi jste hodně řešili, zda dát na web cenu staveb. Jak jste klienta přesvědčili, že tam má opravdu cenu dát?

Klient tvrdil, že cenu na stránky umístit nemůže, protože je dražší než konkurence. Používá jiné technologie a český zákazník je citlivý na cenu. My jsme říkali, že pokud cena na webu chybí, firma nepůsobí důvěryhodně. Rozhodli jsme se tedy zeptat zákazníků a udělali jsme uživatelské testování webu. Všichni dotázaní považovali kvůli absenci ceny stránky za nedůvěryhodné. Na web jsme vložili nejlevnější variantu s možností dokoupit lepší součásti.

Testovali jste to na jednotkách lidí. Stačí to?

Pokud hledáme nějakou informaci a sedm z osmi lidí má na tu věc jednoznačný názor, tak to stačí. Pokud by to bylo čtyři ku čtyřem, tak bychom zvali dál. Navíc máme změřeno, že šest až osm uživatelů najde až 80 procent chyb na webu.

Řeší klienti hlavně peníze?

Dřív byl tlak na cenu enormní. Teď se ale situace zlepšila. Pokud se dostaneme do situace, že klient řeší jenom náklady, raději odstupujeme, protože výsledek takové spolupráce nebývá dobrý. Tuzemská výběrová řízení jsou pro agentury náročná. Klient si často nevybírá na základě racionálních faktů, ale podle pocitů.

Některé agentury prý mají speciální tendrové týmy, které mají za cíl nadchnout klienta, ale po uzavření spolupráce je už klient nikdy neuvidí.

Setkáváme se s tím poměrně často. Ale je pravda, že poslední tři měsíce jsme se setkali s několika projekty, kde klient řešil, jaký tým bude konkrétně pracovat na jejich zakázce.

Dostali jste i zakázku z USA pro firmu, která zajišťuje recruiting pro hotelový personál na Floridě, jak jste se k ní dostali?

Získali jsme osobní doporučení, majitel nás navštívil a hned jsme se domluvili na podmínkách. V zahraničí má doporučení velkou váhu. U nás stále hraje prim cena a firmy tráví třeba tři měsíce výběrovým řízením.

Jaká je pro ně přidaná hodnota, když si vyberou agenturu z druhého konce světa?

Amerika má na západním pobřeží Los Angeles se Silicon Valley, ale cena služeb je mnohonásobně vyšší, než za kolik jsme schopni pracovat my. Florida je na východním pobřeží a tam on-line gramotnost není ještě na takové úrovni. I s cestou sem to klienta stojí zlomek ceny, kterou by platil, kdyby si tu samou věc nechal vyvíjet v Americe. Dlouhodobě se chceme orientovat na zahraniční klienty.

Pavel Houser, jednatel agentury Aitom

V oblasti digitálního marketingu se pohybuje už téměř 15 let. Dnes má v agentuře Aitom na starosti především strategický rozvoj. Je také členem správní rady Asociace BIZ, sdružení českých dodavatelů internetových řešení.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)