Názory on-line zajímají 7 lidí z 10

V tomto čísle se podíváme na chování on-line populace podle toho, zda na web píší komentáře, čtou si názory ostatních a nechávají se jimi ovlivnit. Sedm lidí z deseti říká, že si rádi čtou na webu názory a stanoviska ostatních. Přibližně každý druhý respondent se ztotožňuje s výroky „zprávy z internetu si porovnávám se zprávami z ostatních médií“, „názory lidí na webu mi pomáhají při rozhodování o většině nákupů“ a „na sociálních sítích sleduji převážně lidi, se kterými souhlasím“. Internetovými komentáři/recenzemi se často nechá ovlivnit 38 % on-line populace a 18 % respondentů říká, že „často píši komentáře/recenze na internetu“. Čtení názorů ostatních je nejpopulárnější mezi mladými ve věku 18-24 let, porovnávání zpráv z internetu se zprávami z ostatních médií u lidí ve věku 45-60 let. Lidé do 35 let častěji než starší lidé tvrdí, že na sociálních sítích sledují ty, se kterými souhlasí, a často se nechají ovlivnit internetovými komentáři a recenzemi. Ženy častěji než muži čtou na webu názory a stanoviska ostatních, muži slyší na názory druhých při rozhodování o nákupech a víc než ženy porovnávají zprávy z internetu se zprávami z ostatních médií.

Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu. Data jsou zjišťována pravidelně každý měsíc na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 500 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
skupina Direct
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
skupina Direct